Παρασκευή 6 Μαΐου 2011

Πειράματα για το νερό


Μέσα σε ένα περίπου λεπτό γέμισε ένα ποτήρι, από μια βρύση που έτρεχε σταγόνα σταγόνα. Έτσι μπήκε το ερώτημα στα παιδιά πόσο νερό μπορούμε να χάσουμε άσκοπα σε μία ώρα, σε μια μέρα, σε ένα χρόνο, από μια βρύση που είναι χαλασμένη.

Χωρίς νερό τα φυτά δε ζουν
Φυτέψαμε φακή.Αυτά τα φυτά που ποτίσαμε, φύτρωσαν και αναπτύχτηκαν.Αυτά που δεν τα ποτίσαμε, δε φύτρωσαν.Αυτά που σταματήσαμε να τα ποτίζουμε, ξεράθηκαν. Συμπέρασμα: Χωρίς νερό δεν υπάρχει ζωή.

Διήθηση του νερού με φίλτρο.
Η διήθηση με ειδικά φίλτρα, γίνεται και στο υδραγωγείο για να καθαρίσει το νερό.


Ρύπανση του νερού
Σε μια λεκάνη βάζουμε ένα κομμάτι πλαστικό και ένα κομμάτι χαρτιού. Μετά από μερικές μέρες το χαρτί αρχίζει να διαλύεται, ενώ το πλαστικό παραμένει όπως ήταν. Τα παιδιά διαπιστώνουν ότι η ρύπανση των νερών είναι πολύ μεγαλύτερη από τα πλαστικά αντικείμενα.


Αρχή των συγκοινωνούντων δοχείων
Το νερό σε όλους τους σωλήνες είναι στο ίδιο ύψος, ανεξάρτητα από το σχέδιο του σωλήνα.
Τα παιδιά εδώ κατάλαβαν γιατί οι δεξαμενές είναι χτισμένες σε ψηλά μέρη, για να φτάσει το νερό μέχρι το σπίτι μας.


Οι τρεις φυσικές καταστάσεις του νερού:
υγρό-στερεό-αέριο


Στο χώρο γύρω μας υπάρχουν υδρατμοί.
Γεμίζουμε ένα ποτήρι με νερό και παγάκια. Σε λίγα λεπτά τα εξωτερικά τοιχώματα του ποτηριού θολώνουν, γεμίζουν υδρατμούς.


Θερμοκρασία βρασμού του νερού 100 βαθμοί Κελσίου.


Η πίεση του νερού είναι μεγαλύτερη στο βάθος.
Έτσι τα παιδιά κατάλαβαν γιατί το φράγμα κατασκευάζεται πιο χοντρό στο κάτω μέρος, στον πυθμένα της λίμνης και πιο λεπτό πάνω.


Ανώμαλη διαστολή του νερού.
Τα παγάκια επιπλέουν στο νερό, γιατί το νερό, όταν παγώνει, διαστέλλεται αντί να συστέλλεται όπως τ’ άλλα υγρά. Τα παγάκια επιπλέουν στο νερό, γιατί είναι πιο αραιά.
Χρησιμοποιώντας ένα θερμόμετρο μετράμε τη θερμοκρασία στο κάτω μέρος και στο πάνω μέρος του ποτηριού. Παρατηρούμε ότι η θερμοκρασία στο πάνω μέρος του ποτηριού είναι 0ο C και στο κάτω μέρος 3ο C.
Η ανώμαλη διαστολή του νερού έχει μεγάλη σημασία για τη ζωή των λιμνών, των ποταμών και των θαλασσών, γιατί, αν το νερό συμπεριφερόταν όπως τα άλλα υγρά, θα πάγωνε όλη η λίμνη, το ποτάμι ή η θάλασσα και θα πέθαιναν τα φυτά και τα ζώα.

--------------

Για τη συμμετοχή του σχολείου μας στην εκστρατεία ενημέρωσης και αφύπνισης για την ενεργειακή αποδοτικότητα.U4energy

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου