Κυριακή, 14 Οκτωβρίου 2012

Η ανάδειξη του επιστημονικού – παιδαγωγικού κύρους των εκπαιδευτικών…


Γράφει ο Ευαγγέλου Φίλιππος*
…ως εργαλείο για τη διεκδίκηση των αιτημάτων μας.
Είναι σαφές και αδιαμφισβήτητο ότι οι εκπαιδευτικοί είναι από τους λίγους κλάδους του δημοσίου που έχουν διοριστεί στο δημόσιο με εντελώς αδιάβλητο και αντικειμενικότρόπο.
Ωστόσο, παρόλο που έχουν διοριστεί με αξιοκρατικά και αδιαμφισβήτητα προσόντα απαξιώνονται τόσο σε επιστημονικό όσο και οικονομικό επίπεδο.
Μια ηχηρή απάντηση αυτής της απαράδεκτης απαξίωσης είναι η πρόταξη τουεπιστημονικού – παιδαγωγικού κύρους των εκπαιδευτικών απέναντι σε αυτούς που μας οδήγησαν σε αυτή την απαξίωση. Αυτό μπορεί να πραγματοποιηθεί μέσα από την καθημερινή και διαρκής ανάδειξη του επιστημονικού – παιδαγωγικού  κύρους των εκπαιδευτικών από τη ΔΟΕ, τους συλλόγους εκπαιδευτικών και τους αιρετούς εκπροσώπους στα Υπηρεσιακά Συμβούλια.
Ήρθε η ώρα να κατανοήσουν, με τον πιο κατηγορηματικό και διεκδικητικό τρόπο, οι αρμόδιοι φορείς της Πολιτείας και τα ανώτατα καθοδηγητικά μας όργανα (σε συνδικαλιστικό επίπεδο) ότι οι εκπαιδευτικοί δεν είναι μόνο κάτοχοι Πανεπιστημιακών τίτλων, αλλά επιτελούν ένα λειτούργημα που για να υλοποιηθεί απαιτείται η ανάλογη παιδαγωγική και επιστημονική κατάρτιση. Και φυσικά, οφείλουν να κατανοήσουν ότι αυτή την κατάρτιση δεν την απέκτησαν με ρουσφετολογικό τρόπο αλλά με τη λήψη του πτυχίου τους μετά από τέσσερα χρόνια κοπιώδους προσπάθειας, με τη συνεχή διδασκαλία και επαφή με τους μικρούς μαθητές(από τις ακριτικές περιοχές μέχρι τα μεγάλα αστικά κέντρα) και με τις συνεχείς επιμορφώσεις που παρακολουθούν σε εθελοντικό επίπεδο και πολλές φορές υφίστανται προσωπική (σε οικογενειακό επίπεδο) και οικονομική επιβάρυνση.
Ταυτόχρονα, πολλές φορές οι εκπαιδευτικοί αξιοποιούν την παιδαγωγική και επιστημονική τους κατάρτιση μέσα από την καθημερινή συνεργασία με τους γονείς, καθώς λύνουν σοβαρά ζητήματα που αφορούν το μαθητή τόσο σε σχέση με το σχολικό περιβάλλον όσο και με το οικογενειακό.
Παράλληλα, εκτός από τα παραπάνω στοιχεία, το επιστημονικό και παιδαγωγικό κύρος πιστοποιείται σε καθημερινό επίπεδο κατά την διάρκεια της επαφής των εκπαιδευτικών με τους μαθητές, αφού οι μαθητές σχεδόν το 50ο/ο του καθημερινού τους χρόνου το μοιράζονται με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου που φοιτούν.
Σε προέκταση αυτής της διαπίστωσης, αξίζει να επισημανθεί ότι οι εκπαιδευτικοί για πολλές ώρες της ημέρας έρχονται σε καθημερινή επαφή με τους μαθητές και τους συνδράμουν όχι μόνο στο επίπεδο της μάθησης και της επιτήρησης στις εφημερίες αλλά και (σε μεγαλύτερο βαθμό) στη διαμόρφωση της προσωπικότητας τους.
Κατά συνέπεια, όλα τα παραπάνω επιχειρήματα αποτελούν ένα ισχυρό εργαλείο για να πείσουμε την Πολιτείακαι την κοινωνία ότι οι εκπαιδευτικοί δεν αξίζουν αυτής της απαξίωσης που βιώνουν τόσο σε οικονομικό όσο και σε επιστημονικό επίπεδο. Είναι, λοιπόν, στα χέρια όλων μας (εκπαιδευτικών, συλλόγων, ΔΟΕ, αιρετών, υποψήφιων αιρετών) να προβούμε σε μια εκστρατεία καθημερινής ενημέρωσης και ανάδειξης του επιστημονικού και παιδαγωγικού ρόλου – κύρους των εκπαιδευτικών.
Η Πολιτεία και η κοινωνία οφείλει να αντιληφθεί και να σεβαστεί το παιδαγωγικό και επιστημονικό κύρος των εκπαιδευτικών και φυσικά να τους αντιμετωπίσει ανάλογα με τους εκπαιδευτικούς της Κύπρου, της Φινλανδίας, της Γερμανίας, κτλ..
Οφείλουμε να καταλάβουμε ότι δεν πρέπει να φοβόμαστε κανέναν! Δίνουμε τα πάντα για τους μικρούς μας μαθητές! Είμαστε αξιοκρατικότατα διορισμένοι. Έχουμε τα ισχυρά πλεονεκτήματα (το κύρος μας) να πείσουμε και να διεκδικήσουμε αυτά που μας αναλογούν.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Και φυσικά θα πρέπει να αναρωτηθούν και να προβληματιστούν έντονα οι αρμόδιοι (Πρωθυπουργός, Υπουργοί Παιδείας & Οικονομικών, ανώτατα συνδικαλιστικά όργανα) εάν οι εκπαιδευτικοί έπρεπε να ανήκουν εδώ και δεκαετίες στις «ΕΙΔΙΚΕΣ» περιπτώσεις των ΕΙΔΙΚΩΝ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΩΝ; Απλώς αναρωτιέμαι και διερωτώμαι: «τι πιο ειδικό είχαν κάποιοι άλλοι κλάδοι που εντάχθηκαν στα ΕΙΔΙΚΑ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΑ; (χωρίς να θέλω να ισχυριστώ ότι δεν το δικαιούνται)».
*Ευαγγέλου Φίλιππος
Δάσκαλος

1 σχόλιο:

  1. Τις αποσπάσεις οι εκπαιδευτικοί τις παίρνουν με αδιάβλητο τρόπο; Φέτος κατέθεσα αίτηση για απόσπαση στα ΓΑΚ Κοζάνης, αλλά δεν εγκρίθηκα. Αντ΄ εμού αποσπάστηκαν δάσκαλος, φιλόλογοι, γυμναστής και θεολόγος, αλλά όχι εγώ με σπουδές Ιστορίας (πτυχίο, μεταπτυχιακό, διδακτορικό). Είναι τελικά διαβλητές ή αδιάβλητες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή