Τετάρτη, 29 Ιανουαρίου 2014

Η γιορτή των Τριών Ιεραρχών


Χρόνια πολλά στους εκπαιδευτικούς 
και στους μαθητές μας.

(Είχα τη χαρά και την τιμή να γνωρίσω το έργο των Τριών Ιεραρχών και τη σημασία του για την Παιδεία κοντά σ’ έναν Ιερέα, Δάσκαλο και Άνθρωπο, τον παπα-Ηλία).

 Τον Ιερέα, Άνθρωπο και Δάσκαλο:

- που «ἐπιβεβαιώνει μέ τήν πράξη τήν ἀξιοπιστία τοῦ λόγου του»

  -που «παιδαγωγεῖ παρά πού τιμωρεῖ»

-που «Σοφία εἶναι τό νά  γνωρίζει κανείς τόν ἑαυτό του καί νά μήν ὑπερηφανεύεται»

-που ποτέ δεν έπαιρνε χρήματα από τους πιστούς , “Όσον πλεονάζεις τω πλούτω, τοσούτων ελλείπεις την αγάπη”.

-που «ασχολούνταν αθόρυβα και ταπεινά με το έργο του», χωρίς την ατομική του προβολή σε δημοσιογραφικά κείμενα

-που «έλεγχε την εξουσία»-όπως ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος…και δεν την χάιδευε για προσωπικά οφέλη και πάθη

-που « Η «πολιτεία» του δασκάλου, η ζωή και οι πράξεις του, το παράδειγμά του, όχι η απλή διδασκαλία του είναι αυτή που οδηγεί στην παιδεία», γιατί τα λόγια … φαίνεται πως περισσεύουν…

-που "σέβεται την άποψη του άλλου" αλλά και την άποψη της πλειοψηφίας,ακόμα και αν δεν συμφωνεί

- που «Ἄν ἔχει διδαχθῆ κάτι ἀπό ἄλλον νά μήν τό κρύβει σά νά ἦταν δική του σκέψη, ἀλλά νά φανερώνει τίνος εἶναι»

(Και παίρνοντας αφορμή από την τελευταία πρόταση του Μέγα Βασιλείου και από τα θετικά σχόλια που γράφετε στο Facebook και στο email μου για τα θέματα που παρουσιάζουμε στο blog, να γράψω ακόμα μια φορά,αυτό που έχω γράψει πολλές φορές στα μηνύματά μας:
 Οι δραστηριότητες και εκδηλώσεις που υπάρχουν στη σελίδα μας είναι αποτέλεσμα μιας ομαδικής δουλειάς του σχολείου μας και όχι προσωπικό έργο.
Οι αναρτήσεις μας δεν έχουν σκοπό την προσωπική προβολή, αλλά την προβολή του έργου του σχολείου και το άνοιγμα στην κοινωνία.

 Είναι μια ομαδική εργασία όλων των εκπαιδευτικών, που σαν άνθρωποι έχουμε κι εμείς τα ελαττώματά μας, τα λάθη μας, τις παραλήψεις μας,  αλλά δεν μπορεί κανείς να μας κατηγορήσει για έλλειψη προσπάθειας. Μια προσπάθεια που στόχο έχει μια καλύτερη Παιδεία, αλλά ταυτόχρονα και την προσωπική μας βελτίωση.)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου