Είναι λίγες μέρες πριν την έναρξη των σχολείων για του μικρούς μαθητές.Αυτά
ακόμη διανύουν περίοδο διακοπών και παιχνιδιού.Οι μητέρες και κάποιοι από τους
πατέρες ανησυχούν και προβληματίζονται για το πώς θα πάνε τα παιδιά τους στο
σχολείο.
Ιδιαίτερα σε συγκεκριμένες τάξεις το άγχος είναι ιδιαίτερα έντονο, λόγω
της μεταβατικής τους κατάστασης.Η Α΄δημοτικού είναι μία από τις τάξεις σταθμούς
άγχους για τους γονείς. Σαφέστατα και εάν συμβουλέψουμε ή μας συμβουλέψουν να
μειώσουμε την αγωνία μας, δεν είναι εύκολο και δεν μπορούμε να το ρυθμίσουμε.
Πράγματι, όμως, δεν συντρέχουν λόγοι να περνάμε μια τέτοια στρεσογόνα κατάσταση.
• Τα παιδιά που πάνε στην πρώτη δημοτικού, θα δυσκολευτούν όπως και όλα τα
παιδιά στις άλλες τάξεις να κλειστούν μέσα στους τέσσερις τοίχους, αυτό είναι
αναγκαίο κακό.
• Επίσης, θα μάθουν να διαβάζουν και να γράφουν όλοι οι
μαθητές., ακόμη και εάν αργήσουν ή δυσκολευτούν. Κανένα φυσιολογικό παιδί δεν
υπάρχει που να μην μπορεί να γράψει και να διαβάσει με το πέρας της πρώτης
τάξης. Ο χρόνος που θα επιτευχθεί αυτό, δεν έχει καμία σπουδαιότητα για την
μετέπειτα πορεία στην ακαδημαϊκή και προσωπική του ζωή.
• Το εάν το παιδί
προετοιμάζεται εύκολα ή δύσκολα με βοήθεια ή χωρίς για την επόμενη μέρα στο
σχολείο, έχει να κάνει με το πόσο συνεργάζονται οι γονείς με τη δασκάλα, και
πόση ηρεμία μπορούν να έχουν οι γονείς και όχι οι μαθητές στις εκάστοτε ανάγκες
του. Κάθε μέρα δεν είναι ίδια για τα παιδιά, οπότε και οι γονείς καλό είναι να
έχουν ευελιξία και εν συναίσθηση απέναντί τους. Η προτεραιότητα είναι το παιδί.
• Επιπλέον αυτό που δημιουργεί άγχος είναι οι διαπροσωπικές σχέσεις των
παιδιών. Η συμπεριφορά των παιδιών σε σχέση με τους ομηλίκους τους υπάρχει ήδη
από τις προηγούμενες σχολικές μονάδες που φοίτησαν, από την παιδική χαρά και
από τις εμπειρίες τους σχετικά. Οι διαφορές στην συμπεριφορά τους δεν θα είναι
μεγάλες.
• Αυτό που είναι δύσκολο να προλάβουμε είναι οι δυσκολίες που μπορεί
να εμφανιστούν κατά τη διάρκεια της χρονιάς, καταστάσεις που ούτως ή άλλως
οφείλουμε να διαχειριστούμε εκείνη τη στιγμή, εάν και εφόσον δημιουργηθούν.
Προσωπικά θεωρώ πως θα μπορούσαμε να το εκλάβουμε σαν μια πρόκληση και ευκαιρία
για εμάς και το παιδί μας να είμαστε πιο κοντά, να μάθουμε περισσότερα, να
μεγαλώσουμε και να εξελιχτούμε Καλό είναι να προετοιμάσουμε αυτό το διάστημα
το παιδί προκειμένου να αποφευχθούν στους τομείς που έχουμε φοβίες κάποιες προβληματικές
καταστάσεις. Για αυτό μπορούμε να φτιάξουμε ένα κολάζ, ένα βιβλιαράκι ή απλά
μία συζήτηση με το νεαρό μαθητή της πρώτης δημοτικού με τους βασικούς κανόνες
που απαιτούν οι νέες καταστάσεις.
• Θα πρέπει να γνωρίζουν από τώρα πως αυτό
που έχουν στόχο στο δημοτικό είναι να ακούνε προσεχτικά την δασκάλα τους και
μόνο, και να μην ασχολούνται με παιχνίδια και με τους συμμαθητές τους την ώρα
του μαθήματος.
• Να μπορούν να ρυθμίσουν την ώρα της τουαλέτας, πέραν ειδικών
καταστάσεων, ώστε να πηγαίνουν στα διαλείμματα πριν ή μετά το μάθημα.
• Να
φροντίζουν και να είναι υπεύθυνοι για την θέση τους και τα πράγματά τους.
• Να
ζητάνε την άδεια, με το σήκωμα του χεριού, όταν θέλουν να πάρουν το λόγο.
Επίσης, θα ήταν ωφέλιμο να εξασκηθούν στο να κάνουν πράξεις και μετρήσεις μέχρι
το δέκα, με την μορφή παιχνιδιού. Να μπορούν να ακούσουν μια ιστορία, να
μπορούν να διηγηθούν μια ιστορία και να γράφουν λέξεις από μνήμης, μέσω της
ολιστικής μεθόδου, όπου αναγνωρίζουν λέξεις που υπάρχουν γραμμένες στο
περιβάλλον τους.
Σχετικά με τις σχέσεις με τα άλλα παιδιά, είναι ανάγκη να παίζουν σε
παιδικές χαρές και πάρκα, όπου μεταξύ τους θα μπορούν να βάλουν τους δικούς
τους κανόνες και τα δικά τους όρια, και το καθένα ξεχωριστά θα βλέπει τι του
αρέσει, τι θέλει και τι δεν του αρέσει και δεν θέλει.
Καλή και δημιουργική σχολική χρονιά για τα πρωτάκια μας. Η επιτυχία είναι
ζήτημα τρόπου. Αυτό που θέλουν τα παιδιά μας είναι αγάπη και ασφάλεια από εμάς.
Η μεγάλη μου συμβουλή είναι να τα εμπιστευτούμε και να δώσουμε τη δυνατότητα να
έχουν την πρωτοβουλία για πράγματα που τα αφορά. Χρειάζεται ψυχραιμία και
ηρεμία σε ό,τι δύσκολο έρθει, και πάνω από όλα συμπαράσταση στο καινούργιο που
θα ζήσουν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου