Τετάρτη, 29 Απριλίου 2015

Άνοιξη...

Τι πιο όμορφο! Να είναι άνοιξη και τα παιδιά να παίζουν ανάμεσα στα λουλούδια!
(Φωτογραφίες από τη σχολική εκδρομή)



Δευτέρα, 27 Απριλίου 2015

Το σχολείο μου-Ζωγραφική

Οι μαθητές ζωγραφίζουν το σχολείο μας και γνωρίζουν το σχέδιό του.
(Στα πλαίσια της εργασίας μας "Στο παλιό Αναγνωστικό" και στην ενότητα "Η ιστορία του σχολείου μου")






Σάββατο, 25 Απριλίου 2015

Δραστηριότητες κατά της σχολικής βίας

Διαβάσαμε στην τάξη από το Ανθολόγιο Λογοτεχνικών Κειμένων το κείμενο «Δώσε την αγάπη» της Αγγελικής Βαρελά.
Τα παιδιά κατασκεύασαν τα μήλα της αγάπης και έγραψαν πάνω σε αυτά φράσεις φιλίας και αγάπης.


-Διαβάσαμε το βιβλίο «Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε» της Μαρτίν Αγκάσι.
Τα παιδιά σχεδίασαν τις παλάμες τους και έγραψαν σε αυτές τι μπορούν να κάνουν με τα χέρια για να δίνουν αγάπη και να μην πληγώνουν του άλλους.

-Διαβάσαμε το βιβλίο «Ο μαύρος Κότσυφας κι ο άσπρος Γλάρος» της Κίτυ Κρόουθερ.
Τα παιδιά πήραν ρόλους και το δραματοποιήσαμε.
-Κάναμε το ουράνιο τόξο της ελπίδας.
-Κάναμε το αλφαβητάρι της Αγάπης.

-Κάναμε το δέντρο της Αγάπης.




Με αφορμή την ενότητα της Γλώσσας «Νιώθω» τα παιδιά στην ώρα της Ευέλικτης Ζώνης έφτιαξαν κρυπτόλεξα κι άλλες δραστηριότητες  για τα θετικά και αρνητικά συναισθήματα που νιώθουν σε διάφορες στιγμές της ζωής τους. Προσπαθήσαμε να βρούμε τρόπους ώστε να διώξουμε τα αρνητικά, που κάνουν κακό τόσο σε μας όσο και στους άλλους και να αφήσουμε περισσότερο χώρο για τα θετικά.



Δραματοποίηση του κειμένου «Το χαρούμενο λιβάδι»
Διαβάσαμε από το βιβλίο της Γλώσσας το κείμενο «Το χαρούμενο λιβάδι» της Φυλλιώς Νικολούδη που αναφέρεται στη διαφορετικότητα.
Συζητήσαμε πώς υποδέχτηκαν την παπαρούνα οι μαργαρίτες-άλλες την κοίταζαν με περιέργεια, άλλες με θαυμασμό και άλλες της γυρνούσαν την πλάτη- και σχολιάσαμε τη συμπεριφορά τους. Απομονώσαμε φράσεις του κειμένου που δείχνουν πως όλοι είμαστε διαφορετικοί μεταξύ μας κι όμως ταιριάξαμε.
Κατάλαβαν πως η παπαρούνα ούτε το φαγητό τους τρώει, ούτε τον ήλιο τους παίρνει. Έφταναν όλα για όλους.
Στο τέλος κάναμε δραματοποίηση του κειμένου παίζοντας παιχνίδι ρόλων. Κατασκευάσαμε τις μαργαρίτες και την παπαρούνα που άλλαζε έκφραση ανάλογα με αυτά που της έλεγαν οι μαργαρίτες. Το στόμα της παπαρούνας ήταν στερεωμένο με διπλόκαρφο και γύριζε. Έτσι όταν της έλεγαν κάτι καλό χαμογελούσε και όταν της έλεγαν κάτι άσχημο γύριζε το στόμα της και το πρόσωπό της φαινόταν λυπημένο.
Έτσι με τη συζήτηση και το παιχνίδι, όλα τα παιδιά πήραν το μήνυμα της συμφιλίωσης και της συνύπαρξης χωρίς διακρίσεις.

Τετάρτη, 22 Απριλίου 2015

Γενική Συνέλευση της ''Κοινωνίας των Πολιτών του Βελβεντού''


Προσκαλούνται τα μέλη της «ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΤΟΥ ΒΕΛΒΕΝΤΟΥ» στην Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση, την Παρασκευή 24 Απριλίου 2015 και ώρα 8:00 βραδινή, στο Πνευματικό Κέντρο Βελβεντού, με τα παρακάτω θέματα:
   
1. Ετήσιος Απολογισμός δράσης Μαρτίου 2014-Μαρτίου 2015.
2. Ετήσιος Οικονομικός απολογισμός Μαρτίου 2014-Μαρτίου 2015
3. Προϋπολογισμός νέας διαχειριστικής περιόδου
4. Σχεδιασμός δράσεων επόμενου 6μήνου.
5. Διάφορα θέματα-Συζήτηση.
ΕΠΙΣΗΣ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ ΤΗΣ ΣΥΝΤ.  ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ
Το Δ.Σ. ΤΗΣ «ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΤΟΥ ΒΕΛΒΕΝΤΟΥ»   

Τρίτη, 21 Απριλίου 2015

Μουσική συνάντηση Δημοτικού Σχολείου και Γυμνασίου Βελβεντού

Στα πλαίσια της εργασίας που γίνεται φέτος στο Σχολείο μας με τίτλο "Μια φορά κι έναν καιρό στο παλιό Αναγνωστικό" και στην ενότητα "ποίηση", είχαμε την ευκαιρία να διαβάσουμε και να αναλύσουμε πολλά ποιήματα μεγάλων Ελλήνων ποιητών, που υπάρχουν στα παλιά Αναγνωστικά. Μια ομάδα παιδιών ασχολήθηκε και με τη γραφή δικών τους ποιημάτων. 
Τότε μας γεννήθηκε η ιδέα να ακούσουμε ποιήματα που μελοποιήθηκαν από Έλληνες συνθέτες. Αυτό πραγματοποιήθηκε στην κοινή μουσική συνάντηση που είχαν οι μαθητές του Σχολείου μας με τη χορωδία του Γυμνασίου Βελβεντού και τον συντονισμό του μουσικού Μανώλη Χατζημανώλη.

Ο Μανώλης Χατζημανώλης αφού μας μίλησε για τη σχέση της ποίησης και της μουσικής, έπαιξε μετά στο πιάνο και μας τραγούδησε, μαζί με τη χορωδία του Γυμνασίου.

Για να τους ευχαριστήσουμε, τους τραγουδήσαμε κι εμείς δυο τραγούδια, τα οποία μελοποίησε ο μουσικός του Σχολείου μας, ο Νίκος Ντόνας, ο οποίος ήταν και μαθητής του Μανώλη Χατζημανώλη. Στο φλάουτο ήταν η μικρή Μαίρη.
--------------------------
Βίντεο από την μουσική συνάντηση Δημοτικού και Γυμνασίου.

Πέμπτη, 9 Απριλίου 2015

Για τους μαθητές μου

Δε μου αρέσει το κρασί. Δεν πίνω γενικά αλκοόλ. Με γοητεύει όμως η αργή πορεία του κρασιού προς την ωρίμασή του. Μου αρέσει που θέλει τον χρόνο του. Γενικά στη ζωή κάποια πράγματα πρέπει να προχωρούν αργά. Δε γίνεται αλλιώς.

Αργά ωριμάζουν και οι σχέσεις μου με τους μαθητές μου. Μέρα με τη μέρα γίνονται βαθύτερες. Μέρα με τη μέρα τους αγαπώ περισσότερο. Δεν ξέρω αν το καταλαβαίνουν· το βάθος των συναισθημάτων που έχω γι' αυτούς εννοώ. Μπορεί να κοκορευόμαστε εμείς οι δάσκαλοι ότι το ξέρουν· εγώ πιστεύω ότι δεν το μαθαίνουν ποτέ…

Με τα χρόνια να περνούν βλέπω ολοένα και περισσότερους παλιούς μαθητές μου. Και σαν το κρασί που όσο παλιώνει τόσο γίνεται καλύτερο, έτσι και τα συναισθήματά μου γι' αυτούς βαθαίνουν. Είναι σαν να βλέπω έναν αγαπημένο φίλο από τα παλιά…

Ευτυχώς, δε δίνω σημασία στα δικά τους συναισθήματα. Ούτε πιστεύω ότι με συμπαθούν όλοι. Πιθανότατα να έχουν δίκιο. Σιγά μη μου αξίζει κιόλας. Έτσι κι αλλιώς εγώ είμαι ο κερδισμένος της υπόθεσης. Τους ευχαριστώ γι' αυτό.
Πηγή: http://imerologiodaskalou.blogspot.gr/

Τρίτη, 7 Απριλίου 2015

Πασχαλινές κατασκευές του Σχολείου μας

Λαμπάδες σε διάφορα σχέδια με αντικείμενα που έφεραν τα παιδιά

Βαμμένα αυγά σε διάφορα σχέδια

Διακοσμητικό με καρτελάκι με το πασχαλινό ποίημα του Δ. Σολωμού

Βαμμένα αυγά από φελιζόλ

Κάρτα τρισδιάστατη 

Αυγά σε κορδέλα για διακόσμηση παραθύρων

Αυγοθήκη λαγουδάκι

Σάββατο, 4 Απριλίου 2015

Κατασκευή μαριονέτας στο σχολείο μας

Τελείωσε η κατασκευή μαριονέτας στο σχολείο μας. Οι νεότεροι δε θα αναγνώρισαν τα πρόσωπα που κάναμε, αλλά οι μεγαλύτεροι ίσως να τα αναγνώρισαν. Πρόκειται για την Άννα και τον Μίμη από το παλιό Αναγνωστικό της Α΄ Τάξης, με το οποίο έμαθαν τα πρώτα τους γράμματα οι παλιότερες γενιές.
 Η κατασκευή μαριονέτας έγινε στα πλαίσια της εργασίας που πραγματοποιείται φέτος στο σχολείο μας με τίτλο "Μια φορά κι έναν καιρό,στο παλιό Αναγνωστικό". 
Οι δυο μαριονέτες, η Άννα και ο Μίμης, θα είναι οι πρωταγωνιστές στη νέα ταινία του Σχολείου μας, που θα γυριστεί μετά τις διακοπές του Πάσχα.

                                               
Ευχαριστούμε πολύ την κυρία Ευθυμία για την προθυμία με την οποία δέχτηκε να έρθει στο Σχολείο μας και για όλα αυτά που μας έδειξε για τον τρόπο κατασκευής της μαριονέτας και τον κύριο Στέφανο Βαγενά για τις ξύλινες κατασκευές.
----------------------------------------
Σε δυο ξυλαράκια με σχήμα σταυρού, όπου στις άκρες  βιδώσαμε βιδοθηλιές, τυλίγουμε χαρτί και χαρτοταινία. Βάζουμε χαρτοπολτό και δίνουμε τα χαρακτηριστικά του προσώπου.

Βάφουμε το πρόσωπο... 

...και όλα τα άλλα μέρη που κάνουμε με σύρμα, χαρτοταινία και χαρτοπολτό. 

Κάνουμε το σώμα από ύφασμα και βαμβάκι, ενώνουμε τα μέρη και κάνουμε τα ρούχα.

Κρεμάμε τα σκοινιά και η μαριονέτα μας είναι έτοιμη.


Παρασκευή, 3 Απριλίου 2015

Δραστηριότητες για τον σχολικό εκφοβισμό

Δημοτικό Σχολείο Βελβεντού

Δραστηριότητες στην τάξη για την πρόληψη του εκφοβισμού και της βίας μεταξύ των μαθητών
στα πλαίσια του μαθήματος της Θεατρικής Αγωγής*
*συμμετείχαν οι μαθητές των τάξεων της Ε’ και της Στ’ Δημοτικού

Επιλογή και συντονισμός δραστηριοτήτων: Τατιανή-Ιωάννα Θεοδώρου,
                                                                εκπαιδευτικός θεάτρου

Στόχοι των δραστηριοτήτων:
-          Μια πρώτη εισαγωγή των μαθητών στην κατανόηση του εκφοβισμού στο σχολείο και σε κάποιες πιο συγκεκριμένες, συνήθεις μορφές του (άσκηση λεκτικής και σωματικής βίας, κοινωνικός αποκλεισμός κ.α.).
-          Αναγνώριση-παρουσίαση των βασικών χαρακτήρων που συμμετέχουν σε περιστατικά εκφοβισμού (θύτες, θύματα και απλοί «θεατές» που διστάζουν να εμπλακούν).
-          Μέσω της ασφάλειας και της ψυχαγωγίας που παρέχει το θεατρικό παιχνίδι, οι «θεατές» να μπορέσουν να πάρουν ενεργό ρόλο και να παρέμβουν δυναμικά στην τροπή μιας δυσάρεστης ιστορίας.
-          Να διερευνηθούν τα κίνητρα των πρωταγωνιστών της κάθε δράσης και ακολούθως να ανιχνευθούν οι πιθανοί λόγοι της συμπεριφοράς του θύτη/ του θύματος/ του παρατηρητή.
-          Τα παιδιά να συνειδητοποιήσουν μέσω της μικρής «παράστασης» που θα φτιάξουν ή που θα παρακολουθήσουν ποιο είδοςσυμπεριφοράς συνδέεται μετον ρόλο του «κακού»-ανταγωνιστή και ποιο με του «ήρωα»-πρωταγωνιστή. (Μιας και η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών τείνει να ταυτίζεται με τον «ήρωα», μια τέτοια συνειδητοποίηση ενδέχεται να συμβάλλει θετικά στην υιοθέτηση μιας καλύτερης συμπεριφοράς και στη μείωση πιθανών  φαινομένων εκφοβισμού στη σχολική τάξη).

Δραστηριότητα 1η: Αναπαράσταση φωτογραφίας


Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες των 4-7 ατόμων. Έπειτα δόθηκε στην κάθε ομάδα από μία από τις παρακάτω φωτογραφίες:



Τα παιδιά της κάθε ομάδας ανέλαβαν να αναπαραστήσουν τα ίδια με την κίνηση του σώματός τους και την έκφραση του προσώπου τους όσο το δυνατόν πιο πιστά τη σκηνή της εκάστοτε φωτογραφίας.

Δραστηριότητα 2η: Αυτοσχεδιασμός με ερέθισμα τη φωτογραφία

Η κάθε ομάδα παιδιών κλήθηκε να δώσει μια συγκεκριμένη ταυτότητα/ χαρακτηριστικά στα πρόσωπα των παραπάνω φωτογραφιών, καθώς και να φανταστεί με λεπτομέρειες το περιστατικό που αυτές απεικονίζουν. Στη συνέχεια τα παιδιά μοιράστηκαν τους ρόλους και παρουσίασαν στους υπόλοιπους συμμαθητές-θεατές τους μια ολιγόλεπτη σκηνή μέσω της μεθόδου του ελεύθερου αυτοσχεδιασμού.

Δραστηριότητα 3η: Θέατρο Forum

Οι ομάδες ανέλαβαν να επαναλάβουν τις παραπάνω σκηνές τους, μέχρι το σημείο που κάποιο από τα υπόλοιπα παιδιά-θεατές να φωνάξει δυνατά «Στοπ!». Στο άκουσμα του «Στοπ» ο αυτοσχεδιασμός έπρεπε να σταματήσει και οι ηθοποιοί να «παγώσουν» στις θέσεις τους. Στη συνέχεια ο ίδιος μαθητής που διέκοψε τη δράση είχε δύο επιλογές: είτε να αντικαταστήσει έναν από τους ηθοποιούς διαφοροποιώντας τις πράξεις/αντιδράσεις του συγκεκριμένου προσώπου, είτε να υποδυθεί κάποιο νέο πρόσωπο, το οποίο θα παρενέβαινε με έναν νέο τρόπο στη ροή της υπόθεσης. Το ζητούμενο και στις δύο περιπτώσεις ήταν να επέλθει κάποια αλλάγη-εξέλιξη στην ιστορία που διαδραματιζόταν.
Δραστηριότητα 4η: Η ανακριτική καρέκλα

Κάποια από τα παιδιά-ηθοποιούς που συμμετείχαν στους αυτοσχεδιασμούς κάθησαν με τη σειρά τους σε μια καρέκλα και κλήθηκαν να απαντήσουν στις ερωτήσεις που τους έθεσαν τα υπόλοιπα παιδιά-θεατές σχετικά με τον εαυτό τους και τον ρόλο τους στην εκάστοτε ιστορία.

Πέμπτη, 2 Απριλίου 2015

Διοργάνωση τουρνουά σκακιού στο σχολείο μας

Διοργάνωση τουρνουά σκακιού πραγματοποιείται αυτές τις μέρες στο σχολείο μας. Την πρωτοβουλία και την όλη διοργάνωση ανέλαβαν οι ίδιοι οι μαθητές μας. Κάθε μαθητής που ήθελε να συμμετέχει, έδωσε στο ταμείο ένα ευρώ και με τα λεφτά που συγκεντρώθηκαν αγοράστηκε το σκάκι, που θα είναι και το έπαθλο του νικητή.

Τετάρτη, 1 Απριλίου 2015

Μες στο μουσείο


 Με αφορμή την ενότητα στη Γλώσσα   «Μες στο μουσείο» και στα πλαίσια του προγράμματος «Η διατροφή σε κάθε εποχή»  τα παιδιά της Β΄ τάξης του σχολείου μας επισκέφθηκαν το λαογραφικό μουσείο του χωριού μας. Ήταν η πρώτη φορά που το επισκέπτονταν και ο ενθουσιασμός τους ήταν μεγάλος. Ξεναγήθηκαν στις αίθουσες του μουσείου, παρατήρησαν τα εκθέματα, έκαναν ερωτήσεις και εστίασαν την προσοχή τους περισσότερο στα είδη που σχετίζονταν με τη διατροφή (οικιακά σκεύη μαγειρικής, αντικείμενα αποθήκευσης, γεωργικά εργαλεία, κ.λ.π.) Τα παιδιά έφυγαν με τις καλύτερες εντυπώσεις και συμφωνήσαμε να το ξαναεπισκεφτούμε.


Γυρνώντας στην τάξη, συζητήσαμε για όλα όσα είδαμε και ακούσαμε και αποφασίσαμε να φτιάξουμε κι εμείς τη δική μας μικρή, λαογραφική συλλογή. Τα παιδιά έψαξαν στις αποθήκες των παππούδων και των γιαγιάδων τους και βρήκαν κάποια αξιόλογα εργαλεία και σκεύη.