Σάββατο, 25 Απριλίου 2015

Δραστηριότητες κατά της σχολικής βίας

Διαβάσαμε στην τάξη από το Ανθολόγιο Λογοτεχνικών Κειμένων το κείμενο «Δώσε την αγάπη» της Αγγελικής Βαρελά.
Τα παιδιά κατασκεύασαν τα μήλα της αγάπης και έγραψαν πάνω σε αυτά φράσεις φιλίας και αγάπης.


-Διαβάσαμε το βιβλίο «Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε» της Μαρτίν Αγκάσι.
Τα παιδιά σχεδίασαν τις παλάμες τους και έγραψαν σε αυτές τι μπορούν να κάνουν με τα χέρια για να δίνουν αγάπη και να μην πληγώνουν του άλλους.

-Διαβάσαμε το βιβλίο «Ο μαύρος Κότσυφας κι ο άσπρος Γλάρος» της Κίτυ Κρόουθερ.
Τα παιδιά πήραν ρόλους και το δραματοποιήσαμε.
-Κάναμε το ουράνιο τόξο της ελπίδας.
-Κάναμε το αλφαβητάρι της Αγάπης.

-Κάναμε το δέντρο της Αγάπης.




Με αφορμή την ενότητα της Γλώσσας «Νιώθω» τα παιδιά στην ώρα της Ευέλικτης Ζώνης έφτιαξαν κρυπτόλεξα κι άλλες δραστηριότητες  για τα θετικά και αρνητικά συναισθήματα που νιώθουν σε διάφορες στιγμές της ζωής τους. Προσπαθήσαμε να βρούμε τρόπους ώστε να διώξουμε τα αρνητικά, που κάνουν κακό τόσο σε μας όσο και στους άλλους και να αφήσουμε περισσότερο χώρο για τα θετικά.



Δραματοποίηση του κειμένου «Το χαρούμενο λιβάδι»
Διαβάσαμε από το βιβλίο της Γλώσσας το κείμενο «Το χαρούμενο λιβάδι» της Φυλλιώς Νικολούδη που αναφέρεται στη διαφορετικότητα.
Συζητήσαμε πώς υποδέχτηκαν την παπαρούνα οι μαργαρίτες-άλλες την κοίταζαν με περιέργεια, άλλες με θαυμασμό και άλλες της γυρνούσαν την πλάτη- και σχολιάσαμε τη συμπεριφορά τους. Απομονώσαμε φράσεις του κειμένου που δείχνουν πως όλοι είμαστε διαφορετικοί μεταξύ μας κι όμως ταιριάξαμε.
Κατάλαβαν πως η παπαρούνα ούτε το φαγητό τους τρώει, ούτε τον ήλιο τους παίρνει. Έφταναν όλα για όλους.
Στο τέλος κάναμε δραματοποίηση του κειμένου παίζοντας παιχνίδι ρόλων. Κατασκευάσαμε τις μαργαρίτες και την παπαρούνα που άλλαζε έκφραση ανάλογα με αυτά που της έλεγαν οι μαργαρίτες. Το στόμα της παπαρούνας ήταν στερεωμένο με διπλόκαρφο και γύριζε. Έτσι όταν της έλεγαν κάτι καλό χαμογελούσε και όταν της έλεγαν κάτι άσχημο γύριζε το στόμα της και το πρόσωπό της φαινόταν λυπημένο.
Έτσι με τη συζήτηση και το παιχνίδι, όλα τα παιδιά πήραν το μήνυμα της συμφιλίωσης και της συνύπαρξης χωρίς διακρίσεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου