Παρασκευή, 28 Μαρτίου 2014

Συμμετοχή του σχολείου μας στο διαγωνισμό με θέμα "Η Νίκη της Σαμοθράκης'


Το έργο ζωγραφικής που επιλέχτηκε να εκπροσωπήσει το Δημοτικό Σχολείο Βελβεντού,στον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Ζωγραφικής με θέμα "Η Νίκη της Σαμοθράκης".
Ο Διαγωνισμός θα διεξαχθεί στο πλαίσιο εκδηλώσεων υπό την αιγίδα της Βουλής των Ελλήνων.Στόχος είναι να εξοικειωθούν οι μαθητές με τη φτερωτή Νίκη ως έκθεμα,να συνειδητοποιήσουν τη σπουδαιότητα του γλυπτού διαχρονικά και διαπολιτιστικά,να αναπτύξουν τις δημιουργικές τους ικανότητες δημιουργώντας έργα εμπνευσμένα από το γλυπτό.Με αυτόν τον τρόπο καλλιεργούνται οι εικαστικές και πνευματικές τους δεξιότητες, ενισχύοντας τη σχέση των μαθητών με την πολιτιστική κληρονομιά.

Πέμπτη, 27 Μαρτίου 2014

Στο Γιάννη Παλαβό απ΄ το Βελβεντό το κρατικό βραβείο διηγήματος!

Ο 34χρονος Γιάννης Παλαβός από το Βελβενδό Κοζάνης είναι ο φετινός νικητής του κρατικού βραβείου της κατηγορίας διηγήματος και νουβέλας (σ.σ. αφορά βιβλία που εκδόθηκαν το 2012), για το βιβλίο του «Αστείο» που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις ΝΕΦΕΛΗ. Ο Γιάννης Παλαβός γεννήθηκε το 1980 στο Βελβεντό Κοζάνης. Σπούδασε δημοσιογραφία στο ΑΠΘ και πολιτιστική διαχείριση στο Πάντειο. Το 2005 ήρθε πρώτος στον πανελλήνιο διαγωνισμό διηγήματος για νέους συγγραφείς που διοργάνωσε το Βρετανικό Συμβούλιο Αθηνών. Τον Απρίλιο του 2007 κυκλοφόρησε η συλλογή διηγημάτων τουΑληθινή Αγάπη και άλλες ιστορίες από την Intro Books. Το βιβλίο περιελήφθη στη μικρή λίστα του περιοδικού Διαβάζω για το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου συγγραφέα.
Την άνοιξη του 2007 έγραψε το σενάριο της μικρού μήκους ταινίας «Ο τοίχος» (σκηνοθεσία: Χλόη Μάντζαρη), η οποία συμμετείχε στο τμήμα «Short Film Corner» του 61ου Φεστιβάλ των Κανών (2008).
Τον Δεκέμβριο του 2007 κέρδισε το πρώτο βραβείο στον πανελλήνιο διαγωνισμό για νέους συγγραφείς που διοργάνωσαν οι εκδόσεις Μεταίχμιο και η εφημερίδα «Arta Press».
Διηγήματά του έχουν δημοσιευτεί στα περιοδικά Το Δέντρο, (Δε)κατα, Εντευκτήριο, Η Παρέμβαση, Π, Project amoeba, Monkie, την εφημερίδα Arta Press και τον συλλογικό τόμοTales from the city, stories from the sea.
πηγή:newsinnews.gr

Τρίτη, 25 Μαρτίου 2014

Αποτελέσματα δημοψηφίσματος

Ψήφισαν 1433

Έγκυρα 1397

ΟΧΙ: 1026 ψήφοι , ποσοστό 73,44 %

ΝΑΙ: 371 ψήφοι, ποσοστό 26,56 %

ΑΚΥΡΑ- ΛΕΥΚΑ: 36

Η γιορτή της 25ης Μαρτίου στο Βελβεντό

Με τη Θεία Λειτουργία στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου, την επιμνημόσυνη δέηση, την κατάθεση στεφάνων, την παρέλαση και τους παραδοσιακούς χορούς στην κεντρική πλατεία, γιορτάστηκε στο Βελβεντό η επέτειος της 25ης Μαρτίου. 
(Φωτογραφίες από τις εκδηλώσεις)







Δευτέρα, 24 Μαρτίου 2014

Η γιορτή της 25ης Μαρτίου στο Δημ.Σχολ.Βελβεντού

Με όμορφα θεατρικά και τραγούδια πραγματοποιήθηκε στο Σχολείο μας η γιορτή για την επέτειο της 25ης Μαρτίου, τιμώντας έτσι αυτούς που αγωνίστηκαν και μας χάρισαν την ελευθερία.

Η γιορτή περιελάμβανε τα θεατρικά: 
-Η ιστορία του ΄21
-Μεσολογγίτισσες
-Το κυπαρίσσι του Μυστρά
-Το κρυφό σχολειό

και τα τραγούδια από τη χορωδία:
-Να 'τανε το '21
-Λαός
-Μαύρη ζωή που κάνουμε
-Αγρίμια κι αγριμάκια μου
-Θούριος
-Εθνικός Ύμνος
Ζήτω η 25η Μαρτίου

Παρασκευή, 21 Μαρτίου 2014

Δημοψήφισμα 24 και 25 Μαρτίου στο Βελβεντό

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Μετά από απόφαση της Λαϊκής Συνέλευσης των δημοτών του πρ. Δήμου Βελβεντού που έλαβε χώρα τη Δευτέρα 17 Μαρτίου 2014 πραγματοποιείται δημοψήφισμα με το ερώτημα:
«ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΣΤΙΣ ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΤΗΣ 18ης ΜΑΪΟΥ 2014 ; ΝΑΙ ή ΟΧΙ;»
Η ψηφοφορία θα γίνει την Δευτέρα 24 και την Τρίτη 25 Μαρτίου 2014 από τις 10 το πρωί μέχρι τις 8 το βράδυ, στο Πνευματικό Κέντρο Βελβεντού σε δυο εκλογικά τμήματα, παρουσία δικηγόρων. Συμμετέχουν όσοι είναι εγγεγραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους της Δημοτικής Ενότητας Βελβεντού, δηλαδή οι δημότες από τους οικισμούς Βελβεντού, Αγίας Κυριακής, Καταφυγίου, Παλαιογρατσάνου και Πολυφύτου. Απαραίτητη για τη συμμετοχή στην ψηφοφορία είναι η επίδειξη της αστυνομικής ταυτότητας ή ανάλογου πιστοποιητικού εγγράφου (σχετική προσωρινή βεβαίωση της αρμόδιας αρχής, διαβατήριό, άδεια οδήγησης, ατομικό βιβλιάριο υγείας όλων των ασφαλιστικών ταμείων).
Τα ψηφοδέλτια είναι τρία:
ΝΑΙ για όσους θέλουν να συμμετάσχει το Βελβεντό στις δημοτικές και περιφερειακές εκλογές της 18ης Μαΐου 2014.
ΟΧΙ για όσους δεν θέλουν να συμμετάσχει το Βελβεντό στις δημοτικές και στις περιφερειακές εκλογές της 18ης Μαΐου 2014.
Και ΛΕΥΚΟ. 


Η ΕΦΟΡΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑΤΟΣ

Πέμπτη, 20 Μαρτίου 2014

"Καλώς ήρθες άνοιξη"

Δημιουργίες του Ολοήμερου τμήματος του Δημοτικού Σχολείου Βελβεντού.
Πες μας πώς νιώθεις-πουλιά-δέντρο κολλάζ




Σάββατο, 15 Μαρτίου 2014

ΛΑΪΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΩΝ ΤΟΥ ΒΕΛΒΕΝΤΟΥ


                                           Θέμα: ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ Μαΐου 2014

     Δευτέρα 17 Μαρτίου 2014 στις 8.00μ.μ.
  στο κέντρο ΜΕΤΟΧΙ


Πρωτοβουλία των πρώην Δημάρχων

Γιώργου Τσιουκάνη
Μάκη Μπελιά
  Γιάννη Σόκουτη 
   Μανώλη Στεργίου

Τρίτη, 11 Μαρτίου 2014

Εβδομάδα φιλίας στο Δημοτικό Σχολείο Βελβεντού

 Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα κατά της σχολικής βίας (6 Μαρτίου) ονομάσαμε την εβδομάδα που μας πέρασε "εβδομάδα φιλίας" και πραγματοποιήσαμε στο Δημοτικό Σχολείο Βελβεντού, σε όλες τις τάξεις, διάφορες δραστηριότητες:
Διαβάσαμε από τους Μύθους του Αισώπου το παραμύθι «Οι δύο φίλοι και η Αρκούδα» και το συζητήσαμε.  Διαβάσαμε, ακούσαμε, τραγουδήσαμε και παίξαμε το ποίημα του Ζ. Παπαντωνίου «Οι δύο φίλοι.»  Συγκρίναμε τα δύο κείμενα και αναζητήσαμε στοιχεία φιλίας.

Ακούσαμε από το Μικρό Αναγνώστη τα δύο παραμύθια:  «Η Μόνα σε καινούριο σχολείο» και «Τα μπαλόνια της φιλίας.»  Φτιάξαμε το αλφαβητάρι της φιλίας.

Συζητήσαμε για τη φιλία, διαβάσαμε κείμενα, βρήκαμε λέξεις που σχετίζονται με τη φιλία, ομόριζες, ομώνυμες, συνώνυμες, οικογένειες λέξεων. Με αυτές τις λέξεις   δημιουργήσαμε στίχους,


γράψαμε μαντινάδες,
 παροιμίες

και κάναμε ζωγραφιές, κολάζ.
 Σε ένα χαρτόνι ζωγραφίσαμε παιδιά από διαφορετικές χώρες και γράψαμε τη λέξη φιλία σε όλες τις γλώσσες.

    
 Ασχοληθήκαμε με το παραμύθι της Δύσης και της Ανατολής.  Στα παραμύθια της Δύσης συναντάμε τέρατα, κακό λύκο, κακιά μητριά και στο τέλος, ο κακός πεθαίνει και ο καλός γίνεται πρίγκιπας ή πριγκίπισσα και ζει ευτυχισμένος.
       Στα παραμύθια της Ανατολής υπάρχει πλοκή η οποία οδηγεί συνήθως σε κάποιο τέλος με μια αλήθεια, ένα ηθικό δίδαγμα.  Με αφορμή τα παραπάνω πήραμε ένα παραμύθι της Δύσης , την κοκκινοσκουφίτσα και αλλάξαμε το τέλος του.  Ο κακός λύκος έγινε φίλος με τη γιαγιά, την κοκκινοσκουφίτσα και τον κυνηγό και έμεινε στο σπίτι ως φύλακας.  Το ηθικό δίδαγμα: «είναι ευκολότερο να είσαι φίλος με όλους παρά εχθρός.»

 Διαβάσαμε κι επεξεργαστήκαμε με τους μαθητές από το βιβλίο της Γλώσσας μας, το διασκευασμένο απόσπασμα από το βιβλίο της Φυλλιώς Νικολούδη «Το χαρούμενο λιβάδι». Παίρνοντας αφορμή από αυτό, μιλήσαμε για τη διαφορετικότητα και πώς μπορούμε να είμαστε όλοι διαφορετικοί, αλλά όλοι ίσοι. Στη συνέχεια  μας γεννήθηκε η ιδέα να ετοιμάσουμε δύο κολάζ. Το πρώτο έχει  θέμα: «Απλώνουμε χέρι φιλίας»

 και το δεύτερο: «Η λέξη φιλία σε διάφορες γλώσσες».

 Ακόμη μια καλή ευκαιρία να συζητήσουμε για φιλία, συνεργασία και ομαδικότητα μας δόθηκε κι από το μάθημα των Θρησκευτικών «Ζούμε όλοι μαζί». Στο τέλος ακούσαμε διάφορα τραγούδια για τη φιλία στο you tube.


Βρήκαμε φιλικές παροιμίες
Βρήκαμε παροιμίες για τη φιλία και δημιουργήσαμε ένα όμορφο κολλάζ.
  

Διαβάσαμε το βιβλίο της Ζωρζ Σαρρή: « Το γαϊτανάκι»
Έμαθαν να τραγουδούν το τραγούδι « Αν όλα τα παιδιά της γης» με τη μουσικό του σχολείου. Τραγούδησαν και χόρεψαν πιασμένα χέρι-χέρι γύρω από μια μεγάλη υδρόγειο σφαίρα.
Έκαναν ένα κολλάζ με σπιτάκια με τίτλο το χωριό της φιλίας.
Φόρεσαν στολές με τα γράμματα της αλφαβήτας σχηματίζοντας τη λέξη ΦΙΛΙΑ.
Διαβάσαμε το βιβλίο « Το χαρούμενο λιβάδι » της Φιλλιώς Νικολούδη
 Κάναμε βραχιόλια της φιλίας με τα γράμματα Φ-Ι-Λ-Ι-Α

Κάναμε κατασκευή "το γαϊτανάκι"
Διαβάσαμε από το ανθολόγιο Α΄ και Β΄Δημοτικού το κείμενο  « Δώσε την αγάπη» της Αγγελικής Βαρελλά. Φτιάξαμε το μήλο της αγάπης.




-Ανάγνωση του κειμένου του Ανθολογίου «Ο Θωμάς»- συζήτηση
-Αλυσίδα φιλίας-κατασκευή με χαρτόνι και παιχνίδι με λέξεις που έχουν σχέση με τη φιλία.
-Δημιουργία αφίσας « ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ-ΝΑΙ ΣΤΗ ΦΙΛΙΑ»
-Μάθημα Θρησκευτικών «Ζούμε με τους άλλους» και «Με τους αληθινούς φίλους πλουτίζουμε τη ζωή» και φύλλο εργασιών με την «αλφαβήτα της φιλίας».
-Δημιουργία κόμικς «σαν τον σκύλο με τη γάτα»- σκύλος με γάτα που μαλώνουν και στο τέλος γίνονται φίλοι.
-Δημιουργία της «σημαίας της φιλίας».



-Αποσπάσματα από το βιβλίο «Μίλα μη φοβάσαι» του Ε.Ψ.Υ.Π.Ε. και συζήτηση, σε μια προσπάθεια να συμβάλλουμε στην πρόληψη της βίας.
-Κατασκευή «Χέρια φιλίας…ψηλά».
-Δημιουργία αφίσας «Δίνουμε χέρια φιλίας».
-Δημιουργία κόμικς «Τα δυο κοκόρια» με τα δυο κοκόρια που μαλώνουν και στο τέλος γίνονται φίλοι.



Εργασίες στο μάθημα των Αγγλικών
Β1-Β2   (Αγγλικά)
Οι μαθητές της τάξης έπαιξαν παιχνίδια για τη φιλία και ζωγράφισαν και  έκοψαν τη λέξη friendship=φιλία αφού σχεδίασαν και έκοψαν τα γράμματα  ένα-ένα, φτιάχνοντας ένα μεγάλο κολάζ.
Γ1-Γ2   (Αγγλικά)
Με τις τάξεις Γ1 και Γ2 παίξαμε το παιχνίδι του μυστικού φίλου (secret friend) προκειμένου να προωθήσουμε την περαιτέρω κοινωνικοποίηση και την εν δυνάμει δημιουργία σχέσεων φιλίας μεταξύ των μαθητών. Τα παιδιά επέλεξαν τυχαία έναν μαθητή που ανήκει σε διαφορετικό τμήμα και τον ακολούθησαν μυστικά για μια εβδομάδα ενώ επίσης τους ζητήθηκε να είναι σε θέση τον περιγράψουν με συντομία, εστιάζοντας στην καλή συμπεριφορά που επέδειξε κατά τη διάρκεια αυτών των ημερών. Την τελευταία μέρα οι μαθητές ζωγράφισαν τον μυστικό τους φίλο και αφού συγκεντρώθηκαν τα δυο τμήματα, αποκαλύφθηκαν τα μυστικά ζευγάρια. Οι ζωγραφιές των «αποκαλυφθέντων ζευγαριών» αναρτήθηκαν σε κοινό ταμπλό μαζί με τις εργασίες της Δ τάξης.

Δ1-Δ2   (Αγγλικά)
Με τις τάξεις Δ1 και Δ2 συζητήσαμε για τη φιλία με αφορμή το απόφθεγμα του φιλόσοφου Donne: the bird the nest, the spider the web, the man the friend. Μιλήσαμε για τα χαρακτηριστικά του καλού φίλου, ποιους επιλέγουμε για φίλους και για ποιους λόγους. Στη συνέχεια μοιράστηκαν παροιμίες στα αγγλικά και οι μαθητές έπρεπε να βρουν τη μετάφραση και να τη γράψουν στο χαρτόνι. Προαιρετικά μπορούσαν να ζωγραφίσουν. Επίσης ζωγράφισαν και έγραψαν τις παροιμίες και στα ελληνικά, σε συνεργασία με τις δασκάλες των τάξεων.




Γ1-Γ2 (Ευέλικτη Ζώνη)
Με τις τάξεις Γ1 και Γ2 συζητήσαμε για τη φιλία ως παναθρώπινη αξία διαχρονικά στην ιστορία και αναφερθήκαμε σε ζευγάρια φίλων στην ελληνική αρχαιότητα. Οι μαθητές έψαξαν πληροφορίες για την ιστορία διάσημων φίλων όπως Δάμων- Φιντίας, Ηρακλής-Άδμητος, Ορέστης- Πυλάδης κ.τ.λ.

Ε1-Ε2 και ΣΤ1-ΣΤ2 (Αγγλικά)
Στις τάξεις μοιράστηκε ερωτηματολόγιο γραμμένο στην αγγλική γλώσσα, σύμφωνα με το οποίο οι μαθητές έπρεπε να ιεραρχήσουν αξίες όπως καριέρα, υγεία, οικογένεια, χρήμα, φιλία κ.τ.λ. προκειμένου να μπορέσουν να αντιληφθούν τη σημασία που έχει η φιλία στην προσωπική μας ευτυχία. Στη συνέχεια τα παιδιά έπαιξαν το παιχνίδι του μυστικού φίλου- secret friend (που περιγράψαμε παραπάνω). Ωστόσο, προκειμένου να εναρμονιστεί το παιχνίδι με το επίπεδο των μαθητών, τους ζητήθηκε να παρακολουθήσουν τους συμμαθητές τους και να εστιάσουν σε τρία θετικά χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς τους, τα οποία και ανέφεραν στην τάξη στο τέλος της εβδομάδας. Προηγήθηκε συζήτηση προκειμένου οι μαθητές να ανακαλέσουν λεξιλόγιο σχετικό με την περιγραφή της προσωπικότητας ενός ατόμου θετικά (positive adjectives) με τη μέθοδο brainstorming και να διευκολυνθούν στην παρουσίαση.

Μάθημα Μουσικής (Ε΄1,Ε΄2)
Η μουσικός έκανε τις εξής δράσεις:

Ε΄2 : Τα παιδιά παρουσίασαν με  τις φλογέρες τους δύο τραγουδάκια σε στίχους που έγραψαν τα ίδια με θέμα τη φιλία.
«ΦΙΛΙΑ, ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΧΑΡΑ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ.»
«ΦΙΛΕ ΜΟΥ ΚΑΛΕ, ΠΑΙΔΙΚΕ ΜΟΥ ΚΟΛΛΗΤΕ, ΠΑΝΤΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΑΖΙ, ΚΑΘΕ ΔΥΣΚΟΛΗ ΣΤΙΓΜΗ»

Ε΄1: Τα παιδιά απήγγειλαν κείμενο με ρυθμική συνοδεία , με μουσικό όργανο το ίδιο τους το σώμα. (Body percussion) 
« ΦΙΛΙΑ, ΑΓΑΠΗ, ΧΑΡΑ, ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ, ΕΛΠΙΔΑ, ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ.
Η ΦΙΛΙΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΚΑΡΔΙΑ, ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΧΩΡΑΕΙ ΟΛΟΥΣ

Παρασκευή, 7 Μαρτίου 2014

Συμμετοχή του Σχολείου μας στη δράση "+δημιουργώ"

Αυτή είναι η αφίσα που επιλέχτηκε για να εκπροσωπήσει το Σχολείο μας στη δράση  "+δημιουργώ".

 Στόχος ήταν η ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα βίας και εκφοβισμού, αλλά και η ανάδειξη θετικών προτύπων συμπεριφοράς, καθώς και της αξίας της ανάπτυξης σχέσεων που στηρίζονται στο σεβασμό, την κατανόηση και την αποδοχή.
Οι μαθητές του σχολείου μας εκφράζοντας τις επιθυμίες και τις ελπίδες για μια σχολική ζωή χωρίς βία, δημιούργησαν διάφορες αφίσες, από τις οποίες επιλέχτηκε η παραπάνω για το Παρατηρητήριο Πρόληψης της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού.

Τετάρτη, 5 Μαρτίου 2014

Επίσκεψη στο Λαογραφικό Μουσείο Βελβεντού


Στα πλαίσια της εργασίας «Καλώς κάμιτι» Παραδοσιακή-Υγιεινή Διατροφή  οι μαθητές του σχολείου μας επισκέφτηκαν το Λαογραφικό μας Μουσείο. Ήταν μια επίσκεψη που είχε σαν σκοπό να γνωρίσουν οι μαθητές τις διατροφικές συνήθεις των παππούδων και των γιαγιάδων τους  και πώς κάθε οικογένεια φρόντιζε να φτάνουν στο σπίτι τους τα απαραίτητα υλικά αγαθά όπως το ψωμί, το κρέας, τα αυγά το κρασί κ.λ.π. καθώς και τα σκεύη και τα μέσα που χρησιμοποιούσαν. Σε αυτό βοήθησε πολύ η ξενάγηση της κ. Σοφίας και την ευχαριστούμε πολύ.
Αρχικά οι μαθητές μπήκαν στο καθημερινό δωμάτιο (το δωμάτιο Εμείς κι εμείς ή το δωμάτιο της φαμελιάς μας). Είδαν τους τεντζερέδες πάνω στην πυροστιά, κάθισαν γύρω από το σοφρά και γευμάτισαν (με τη φαντασία τους)από την πήλινη γαβάθα με την ξύλινη κουτάλα. Γύρω τους  κρεμασμένα τα ταψιά, τα τηγάνια, τα τσουκάλια, τα μπακράτσια και ό,τι άλλο χρειάζονταν οι άνθρωποι στην καθημερινή τους ζωή.
Στη συνέχεια στην αίθουσα «Από τη γη στο κρασί», άκουσαν κι έμαθαν για τις εργασίες του αμπελιού το  κλάδεμα, το ξελάκκωμα, το βλαστολόγημα, το σκάλισμα  και όταν έφτανε η ώρα γινόταν ο τρύγος(Θέρος, τρύγος, πόλεμος) έλεγαν οι παλιοί. Τα σταφύλια μαζεύονταν, έμπαιναν στα κοφίνια, γινόταν το πάτημα στους ληνούς και αφού έβραζαν μεταφέρονταν στα βαρέλια. Από εκεί έπαιρναν το πρώτο κρασί, το γιοματάρι, στο κανατάκι που θα συνόδευε το φαγητό τους  ή στην μπούκλα και στην τσίτσα που θα έπαιρναν μαζί τους στο χωράφι. Τα τσίπρα  που έμεναν μεταφέρονταν στο ρακοκάζανο για να γίνουν ρακί. Από το μούστο που οι γυναίκες έβραζαν,  έκαναν το πετιμέζι και προσθέτοντας κομμάτια από κυδώνια, κολοκύθα, σύκα και καρπουζόφλουδες έκαναν τα ρετσέλια που ήταν το γλυκό του χειμώνα.
Η επόμενη αίθουσα που περίμενε τους μικρούς μαθητές ήταν (Από τη γη στο ψωμί). Οι παππούδες μας όργωναν με το αλέτρι το χωράφι και φύτευαν με προσοχή το σπόρο σιταράκη το φθινόπωρο. Τον  Ιούνιο όταν το σιτάρι ωρίμαζε γινόταν ο θερισμός, το αλώνισμα, το λίχνισμα, το κοσκίνισμα, το άλεσμα με τα αντίστοιχα πάντα εργαλεία και με το δικό τους αλεύρι, οι νοικοκυρές ζύμωναν το ψωμί στη σκάφη, το άφηναν να ξεκουραστεί στην πινακωτή, το έπλαθαν στο πλαστήρι και τέλος το φούρνιζαν και το έψηναν στο δικό τους φούρνο. Εκτός από το ψωμί έφτιαχναν πίτες με σπιτικά υλικά στα σινιά, λειτουργιές που τις σφράγιζαν (με τις σφραγίδες της λειτουργιάς)και ό,τι άλλο χρειαζόταν η οικογένεια.
Επίσης κάθε οικογένεια μεγάλωνε στο σπίτι της ζώα για να έχει τα αυγά, το γάλα και το κρέας. Αφού τα έγδερναν, κρεμούσαν το κρέας στο τσιγκέλι, το τεμάχιζαν στο κρεατοκόπι με το μαχαίρι και κάθε χειμώνα με τέτοιο ψιλοκομμένο κρέας, κρεμμύδια και μπαχαρικά και με τη βοήθεια της τουλούμπας έκαναν τα λουκάνικα. Όλα τα μαγείρευαν στον τέντζερη, στο μπακράτσι ή στο τηγάνι στην πυροστιά ή στην γκαζιέρα. Όλα γίνονταν με απλά, υγιεινά και  σπιτικά υλικά.
Πέρασαν τα χρόνια, άλλαξαν οι καιροί, άλλαξαν και οι διατροφικές συνήθειες καθώς και ο τρόπος ζωής. Όμως οι νέοι οφείλουν να γνωρίζουν πώς έζησαν και μεγάλωσαν οι παππούδες και οι γιαγιάδες τους.
 Ήταν ένα αλλιώτικο, αλλά πολύ σπουδαίο μάθημα! 

Δευτέρα, 3 Μαρτίου 2014

Κατασκευή παραδοσιακού χαρταετού στο Σχολείο μας

 Καλάμια, σπάγκο, χαρτί και κατασκευή παραδοσιακού χαρταετού 
στο Δημοτικό Σχολείο Βελβεντού.


 Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες, δεν μπορέσαμε να πετάξουμε το χαρταετό. 
Θα κάνουμε νέα προσπάθεια από την Τρίτη.

Κυριακή, 2 Μαρτίου 2014

Απόκριες στο Βελβεντό-παρέλαση

Φωτογραφίες από την παρέλαση της αποκριάς στην κεντρική πλατεία του Βελβεντού.
Η Μουσική μπάντα του Μορφωτικού Ομίλου Βελβεντού ανοίγει την παρέλαση.