Κυριακή 31 Ιουλίου 2011

Χρίστος Τσολάκης:Ο Δάσκαλος και γιατί όχι ο ...υπουργός Παιδείας που χρειάζεται η Ελλάδα





Ο Χρίστος Τσολάκης είναι καθηγητής της νεοελληνικής γλώσσας στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Σπούδασε Φιλολογία στη Φιλοσοφική Σχολή Θεσσαλονίκης και έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στο Κλασικό Ινστιτούτο του Πανεπιστημίου Lund στη Σουηδία, όπου και δίδαξε νεοελληνική γλώσσα και λογοτεχνία. Υπηρέτησε στη γενική εκπαίδευση ως καθηγητής, σχολικός σύμβουλος και διευθυντής της ΣΕΛΜΕ και του ΠΕΚ Θεσσαλονίκης. Μετείχε στις επιτροπές που εργάστηκαν για την εισαγωγή και την καλλιέργεια της δημοτικής γλώσσας στην εκπαίδευση και στο δημόσιο βίο. Ήταν επικεφαλής των συγγραφικών ομάδων οι οποίες με τη συνεργασία του ΚΕΜΕ/Παιδαγωγικού Ινστιτούτου έγραψαν τα βιβλία "Νεοελληνική γλώσσα" για το γυμνάσιο και "Έκφραση - Έκθεση" για το λύκειο. Ασχολήθηκε, και ασχολείται, με θέματα γλώσσας, διδασκαλίας της γλώσσας και επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών.
----------------
Μερικές από τις απόψεις του Δασκάλου Χρίστου Τσολάκη, από το διαδίκτυο:

"Όταν χειροτερεύουν οι κοινωνίες, χειροτερεύει και η γλώσσα"
" Δεν γίνεται κανείς δάσκαλος απομνημονεύοντας θεωρίες περί διδασκαλίας.
Δάσκαλο σε κάνει η διδακτική πράξη, φτάνει να τη θελήσεις και να της δοθείς ψυχή τε και σώματι. Αν δεν της παραδοθείς άνευ όρων, δάσκαλος δεν γίνεσαι, κι ας διδάσκεις εκατό χρόνια."
"Να κατανοήσεις ότι το κεφάλι του παιδιού δεν είναι δοχείο, για να το γεμίζουμε με γνώσεις.Είναι σπίρτο και εστία έτοιμη να πυρακτωθεί από τον σπινθήρα του δασκάλου."
"Σκοπός της διδασκαλίας δεν είναι να καταστήσει τον μαθητή μικρόν επιστήμονα, αλλά να τον συνδράμει να γίνει ελεύθερος άνθρωπος."
"Ο δάσκαλος κατά τη διδασκαλία οφείλει να μαθαίνει στον μαθητή: πώς να μαθαίνει, πώς να κατακτά τη γνώση, το ήθος, την ομορφιά, δηλαδή τις γνωστικές, τις ηθικές και τις αισθητικές αξίες της ζωής,πώς να αντιμετωπίζει καταστάσεις και πώς να αντιμετωπίζει προβλήματα.Πώς να δημιουργεί και να συνδημιουργεί συνεργαζόμενος με τους συμμαθητές του.Πώς να απολαμβάνει μαζί τους τη χαρά και την ικανοποίηση της δημιουργίας με πνεύμα"
"Ο δάσκαλος που έμαθε τα παιδαγωγικά από ένα βιβλίο είναι ανεπαρκής. Εφαρμόζει βιβλία. Ο δάσκαλος που έχει παιδεία βρίσκει νέους τρόπους κι επικοινωνεί καλύτερα με τα παιδιά – εμπνέει και τα οδηγεί."
"Αυτό θέλουμε να επαναφέρουμε।Το πνεύμα, μέσα από την παιδεία। Γιατί παιδεία είναι η πραγμάτωση της ανώτερης φύσης του ανθρώπου..."

------------------------------

ΣΧΟΛΙΟ

Έναν τέτοιον Άνθρωπο χρειάζεται η Ελλάδα για Υπουργό Παιδείας.Έναν Άνθρωπο με βαθιά γνώση της ελληνικής Παιδείας.Έναν Δάσκαλο που ασχολείται χρόνια με την Εκπαίδευση.Έναν Έλληνα με ευρύτατη κοινωνική αποδοχή.Έναν υπουργό Παιδείας που να ψηφίζεται από τη Βουλή με 180 ψήφους και να έχει την κοινωνική συναίνεση όλων.

Κάποτε πρέπει να προχωρήσουμε μπροστά και να δούμε το μέλλον...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου