Κυριακή 17 Μαΐου 2020

Μαθήματα εξ αποστάσεως


 ΜΑΘΗΜΑ ΓΛΩΣΣΑΣ -ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ ΧΑΡΑ
Παρατηρώ την εικόνα.


ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

1.Τρεις μόνο, από τις 10 παρακάτω προτάσεις είναι σωστές.
Τις ξαναγράφω στο τετράδιό μου.

-Ο καιρός είναι βροχερός.
-Τρία παιδιά παίζουν με την άμμο.
-Όλα τα παιδιά στην παιδική χαρά είναι δεκατρία.
-Δυο κορίτσια παίζουν ποδόσφαιρο.
-Τα παιδιά στην τραμπάλα είναι λυπημένα.
-Δυο παιδιά είναι στην κούνια.
-Τα παιδιά βρίσκονται στην αυλή του σχολείου.
-Το αγοράκι κρατάει ένα μπαλόνι.
-Ένα αγοράκι πετάει τον χαρταετό του.
-Όλα τα παιδιά είναι χαρούμενα.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2.Απαντώ στις ερωτήσεις:

v  Γιατί όλα τα παιδιά είναι χαρούμενα;
----------------------------------------------------------------------------------------------
v  Πότε κάποιο παιδί, στο μέρος αυτό που βρίσκονται, θα μπορούσε να ήταν λυπημένο;
------------------------------------------------------------------------------------------
v  Τι πρέπει να προσέχω όταν παίζω σε μια παιδική χαρά;
-------------------------------------------------------------------------------------------

3. Ασκήσεις γραμματικής:

Διαβάζω τις παρακάτω προτάσεις προσέχοντας τις λέξεις που είναι υπογραμμισμένες:
ü  Το κοριτσάκι κάνει κούνια γελώντας.
ü  Το κοριτσάκι προσπαθεί τρέχοντας να πετάξει τον χαρταετό.

Τις λέξεις γελώντας και τρέχοντας τις λέμε μετοχές.
Οι μετοχές βγαίνουν από κάποιο ρήμα και τελειώνουν σε
-ώντας  ή σε  –οντας
Με   -ώ- γράφονται όταν έχει τον τόνο στο –ώ-
Με   -ο-  γράφονται όταν δεν έχει τον τόνο στο  -ο-
Άλλα παραδείγματα:
μιλώ- μιλώντας               νικώ-νικώντας
παίζω- παίζοντας            γυρίζω-γυρίζοντας


α. Γράφω τις μετοχές των ρημάτων:
χτυπώ- _______________                      αλλάζω-________________
γυρνώ-________________                     ψέλνω- _______________
τολμώ- ________________                     ποτίζω- _________________
φορώ-_______________                         βρίσκω- _______________


β. Γράφω τις μετοχές που είναι μέσα στην παρένθεση και συμπληρώνω τις παρακάτω προτάσεις:

( οργώνοντας- ζωγραφίζοντας- μιλώντας- περνώ)
Άργησε αρκετά,_____________  από το σπίτι του φίλου του.
Του εξήγησε τι έγινε, _______________ για πολλή ώρα.
Ο γεωργός έμεινε όλο το πρωινό στο χωράφι ______________  τη γη.
Πέρασε ευχάριστα την ώρα  _____________ .



γ. Κάνω την άσκηση από το βιβλίο της Γλώσσας- γ΄ τεύχος σελίδα 34.

  δ. Παίζω το παιχνίδι με τις μετοχές κάνοντας κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο:


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου