Σάββατο 2 Μαΐου 2020

Μαθήματα εξ αποστάσεως-Μάθημα Γλώσσας-ποίημα


Διαβάστε το παρακάτω ποίημα που έγραψε ο Διονύσιος Σολωμός:

(Το διαβάζω καλά για Ανάγνωση)

Η ΞΑΝΘΟΥΛΑ
Την είδα την ξανθούλα,
την είδα `ψες αργά
που εμπήκε στη βαρκούλα
να πάει στην ξενιτιά.

Εφούσκωνε τ’ αέρι
λευκότατα πανιά
ωσάν το περιστέρι
που απλώνει τα φτερά.

Εστέκονταν οι φίλοι
με λύπη με χαρά
κι αυτή με το μαντίλι
τους αποχαιρετά.

Και το χαιρετισμό της
εστάθηκα να ειδώ,
ως που η πολλή μακρότης
μου το `κρυψε κι αυτό.

Σ’ ολίγο, σ’ ολιγάκι
δεν ήξερα να πω
αν έβλεπα πανάκι
ή του πελάγου αφρό.

Και αφού πανί, μαντίλι
εχάθη στο νερό
εδάκρυσαν οι φίλοι
εδάκρυσα κι εγώ.

Δεν κλαίγω για τη βαρκούλα
δεν κλαίγω τα πανιά
μόν’ κλαίγω την Ξανθούλα
που πάει στην ξενιτιά.

Δεν κλαίγω τη βαρκούλα
με τα λευκά πανιά
μόν’ κλαίγω την Ξανθούλα
με τα ξανθά μαλλιά.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

1.Βρίσκω από βιβλίο, εγκυκλοπαίδεια, ή το διαδίκτυο τι γράφει για τον ποιητή Διονύσιο Σολωμό και απαντώ στις ερωτήσεις:
- Πού γεννήθηκε ο Διονύσιος Σολωμός; -------------------------------------
- Πότε γεννήθηκε και πότε πέθανε; -----------------    --------------------
-Ποιο είναι το πιο γνωστό ποίημα του Διονύσιου Σολωμού;
-------------------------------------------------------------

-Γράφω τις δυο πρώτες στροφές αυτού του ποιήματος:
-----------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------

------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------

2.Ασκήσεις Γραμματικής

-Γράφω τα υποκοριστικά των παρακάτω λέξεων:

(Υποκοριστικά λέμε τις λέξεις που φανερώνουν ότι κάτι είναι μικρό.)

Παράδειγμα: πανί- πανάκι,   βάρκα- βαρκούλα )
μαντίλι-  ______________         αέρας -  ______________            
γάτα - ______________             δέντρο- ______________
ψωμί- ______________             πέτρα-   ______________

-Γράφω τον Συγκριτικό βαθμό των επιθέτων, όπως στο παράδειγμα:

(Βάζω στο τέλος την κατάληξη –τερος  ή από μπροστά τη λέξη πιο)
 Θετικός βαθμός                         Συγκριτικός βαθμός            
      λευκός                           λευκότερος         ή   πιο λευκός                     
             
       πικρός                       ----------------------    ή   -----------------------              

      ωραίος                      ------------------------   ή   -----------------------            

       βαθύς                      ------------------------    ή    -----------------------             

ü  Ακούστε το τραγούδι «Η Ξανθούλα» που μελοποίησε ο Νικόλαος Μάντζαρος:

ü  Κάντε τη δική σας βαρκούλα, ακολουθώντας τα βήματα που δείχνουν οι παρακάτω εικόνες. Γράψτε το όνομα που θέλετε να δώσετε στη βαρκούλα σας και χρωματίστε την. Κρατήστε την για να τη φέρετε στο σχολείο, όταν ξαναρχίσουμε, για να κάνουμε ένα κολλάζ με όλες τις βαρκούλες.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου