Συνέντευξη στο ηλεκτρονικό περιοδικό http://www.storieumane.gr/
Ολόκληρη η συνέντευξη στο:
http://www.storieumane.gr/2012/12/aytoi-tha-mas-kanoyn-ti-mas-plironoyn-ki-emeis-tha-kanoyme-oti-doylevoyme.html
Ολόκληρη η συνέντευξη στο:
http://www.storieumane.gr/2012/12/aytoi-tha-mas-kanoyn-ti-mas-plironoyn-ki-emeis-tha-kanoyme-oti-doylevoyme.html
11/12/12
«ΑΥΤΟΙ ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ OΤΙ ΜΑΣ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΚΙ ΕΜΕΙΣ ΘΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΟΤΙ ΔΟΥΛΕΥΟΥΜΕ»;
11.12.12 Storie Umane
«Φυσικά και όχι», απαντά ο δάσκαλος της Β’ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Βελβεντού Κοζάνης, Γιάννης Γκίκας.
Γράφει η Αιμιλία Πανταζή
.................................
Γράφει η Αιμιλία Πανταζή
.................................
-Μαθήματα μέσα ή έξω από τη τάξη;
«Οι εργασίες που χαίρονται τα παιδιά περισσότερο, είναι αυτές που γίνονται έξω από το σχολείο, στη φύση. Εκεί τα παιδιά αισθάνονται πιο ελεύθερα, συνεργάζονται πιο άνετα, δημιουργούν με το δικό τους τρόπο. Είμαστε βέβαια πολύ τυχεροί που ζούμε σ’ έναν τόπο, όπου μπορείς, χωρίς άμεσο κίνδυνο, να βγεις και να κάνεις μάθημα εκτός σχολείου. Να κάνεις μια εκδρομή, να επισκεφτείς ένα μέρος, να παίξεις στο δάσος, να επισκεφτείς τη βιβλιοθήκη ή το Μουσείο».
.............................
-Πόσες φορές έχετε αναρωτηθεί, προβληματισμένος ίσως από τα όσα δύσκολα διαδραματίζονται στη χώρα μας, «τι να πω αύριο στα παιδιά»;
«Πολλές φορές. Κάνεις μάθημα για το περιβάλλον, και τι μπορείς να τους πεις για κάποιους ‘μεγάλους’ που το ρυπαίνουν χωρίς συνέπειες. Κάνεις μαθήματα Ιστορίας, και πώς μπορείς να πείσεις εύκολα σήμερα, ότι αυτοί που αγωνίστηκαν για την πατρίδα θα πρέπει να είναι παράδειγμα για εμάς. Κάνεις Θρησκευτικά, και πώς μπορείς να πεις εύκολα σήμερα: ο έχων δύο χιτώνες, να δίνει τον ένα. Κι όμως πρέπει να συνεχίΖΟΥΜΕ. Να δίνουμε τον καθημερινό αγώνα μέσα και έξω από το σχολείο. Όσα βέβαια και να πει κανείς στην τάξη, αυτό που καταλαβαίνει πολύ καλά το παιδί είναι αν το αγαπάς και αν προσπαθείς».
-Το Βελβεντό είναι ένας ξεχωριστός τόπος;
«Δεν είναι μόνο το βουνό των Πιερίων από το ένα μέρος και η λίμνη του Πολυφύτου από το άλλο, που κάνουν το τόπο μου ξεχωριστό. Είναι και οι άνθρωποι, οι οποίοι διακρίνονται για τρία πράγματα: Δουλεύουν πολύ, θρησκεύονται πολύ και γλεντάνε πολύ».
-Τα παιδιά στο δημοτικό σχολείο του Βελβεντού δημιουργούν… Μιλήστε μας γι αυτές τις συλλογικές προσπάθειες.
«Ήδη φέτος στο σχολείο μας γίνονται τρία προγράμματα με θέματα αγωγής υγείας, πολιτιστικά και κοινωνικά θέματα και φιλαναγνωσίας. Τα προηγούμενα χρόνια, έχουμε βραβευτεί για τη συγγραφή παραμυθιών και έχουμε διακριθεί με παιδικές ταινίες σε φεστιβάλ. Ενδεικτικά, θα μπορούσα να αναφέρω ότι δημιουργήθηκαν παραμύθια, ταινίες, ντοκιμαντέρ, παράσταση Καραγκιόζη και κουκλοθέατρου, θέατρο στην αγγλική γλώσσα, αφίσες, τραγούδια, πανό, πίνακες ζωγραφικής, συνεντεύξεις, παιχνίδια, ποιήματα, κατασκευές, φυτολόγια, φύλλα εργασιών, και πολλά άλλα. Στην τελευταία εργασία που κάναμε πέρσι για το δάσος, συμμετείχαν όλοι οι δάσκαλοι και εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων (24 συνολικά) και τα 180 παιδιά όλων των τάξεων του σχολείου μας. Θέλαμε να είναι μια εργασία συλλογική και όχι ενός ή δυο δασκάλων. Το ‘όλοι μαζί μπορούμε’ ήταν για μας, όχι ένα απλό σύνθημα, αλλά θέλαμε να το εφαρμόσουμε και στην πράξη».
...............................................
Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στο Βελβεντό;
«Έχουμε τη χαρά να υπάρχει στο τόπο μας και το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης που προσφέρει εξειδικευμένη περιβαλλοντική παιδεία στους μικρούς μαθητές αλλά και στους εκπαιδευτικούς. Κάθε χρόνο το επισκέπτονται εκατοντάδες μαθητές από όλα τα μέρη της Ελλάδας. Με τα προγράμματά του, όπως για το ροδάκινο, το νερόμυλο, το φαράγγι των μύθων, το νερό, το δάσος και άλλα, δίνεται η ευκαιρία στα παιδιά να έρθουν σε επαφή με τη φύση, να ευαισθητοποιηθούν για το περιβάλλον. Τα προγράμματα αυτά τα παρουσιάζουν με πολύ μεράκι και όρεξη οι εκπαιδευτικοί του Κ.Π.Ε».
............................................
-Έχετε δηλώσει στο διαδικτυακό σας χώρο «Εκπαιδευτική Φωνή» πως: «Για να φύγουμε από τη σημερινή κρίση, ο μόνος δρόμος είναι μέσα από τη Παιδεία»
«Η κρίση πιστεύω δεν είναι οικονομική, είναι κυρίως ηθική. Χρειάζεται αλλαγή νοοτροπίας. Αυτό θέλει χρόνο και αυτό μπορεί να γίνει μόνο μέσα από την Παιδεία. Κι εκεί είναι η ευθύνη πρώτα της ηγεσίας του υπουργείου, αλλά και ευθύνη δική μας, των δασκάλων, καθενός ξεχωριστά, να μπορέσουμε να δώσουμε μέσα στο σχολείο όλα τα στοιχεία που χρειάζονται για να δημιουργήσουμε αυριανούς υπεύθυνους πολίτες».
-Ποια η βαθύτερη ανάγκη σας ως δάσκαλος;
«Να πρέπει να προσπαθούμε να γινόμαστε κάθε μέρα καλύτεροι, μέχρι να μας αξιώσει ο Θεός κάποια μέρα, να παραδώσουμε τη σκυτάλη στους νεώτερους, -η φυσική εξέλιξη των πραγμάτων- και εμείς να αποχωρήσουμε με αξιοπρέπεια και να πούμε τότε: ΝΑΙ, ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΑ».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου