ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:
«Πες το με ένα βιβλιο»
Συγκέντρωση πλαστικών καπακιών
στο Σχολείο μας
κατηγορια
συμμετοχής: Περιβάλλον
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: διαθεματικο
σχεδιο εργασιασ
Πήραν
μέρος: Μαθητές Δ΄ και ΣΤ΄ τάξης- συνολικά 62 μαθητές
Ø ΣΚΟΠΟΙ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Σκοπός προγράμματος:
Καλλιέργεια φιλαναγνωσίας
Στόχοι προγράμματος:
Ανάγνωση λογοτεχνικών βιβλίων-
Προστασία περιβάλλοντος
πεδΙα σΥνδεσης με το αναλυτικΟ πρΟγραμμα
ΓλΩσσα –
μελετη- εικαστικα- μουσικη- φυσικα-ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ
Ø ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ
Ποιες μορφές Διδασκαλίας
χρησιμοποιήθηκαν:
Εργασίες σε ομάδες
Ποιες εκπαιδευτικές τεχνικές:
Εκπαιδευτικές επισκέψεις-Χρήση διαδικτύου-
Μάθηση μέσα από τη δημιουργία
παραμυθιού, αφίσας, ταινίας, φωτογραφίας.
Ø ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ
ΜΕ ΦΟΡΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ –
κ.Π.Ε.
Σούπερ μάρκετ
Εταιρίες για την εξασφάλιση δωρεάν υλικού.
ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ
Εκπαιδευτικές επισκέψεις
στο πλαίσιο του προγράμματος (χώρος - ημερομηνία επίσκεψης και περιγραφική
αξιολόγηση)
Κ.Π.Ε.-Τρεις
εκπαιδευτικές επισκέψεις σε ομάδες μαθητών. Δραστηριότητες για το περιβάλλον
Λόφος
Αι-Λια (24-5-2018) Καθαριότητα του χώρου
Σούπερ
μάρκετ (3-5-2018) Μοιράσαμε στους πελάτες πάνινες σακούλες για τα ψώνια και
στους διερχόμενους οδηγούς χάρτινες σακούλες από ανακυκλωμένο χαρτί για να
ρίχνουν τα σκουπίδια όταν ταξιδεύουν, μαζί με σχετικό φυλλάδιο.
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Ανάγνωση του βιβλίου «Η Μεσόγειος είμαι εγώ
και δεν είμαι πια εδώ»- Δραστηριότητες για το περιβάλλον.
Συγγραφή και εικονογράφηση παραμυθιού. Ταινία, αφίσες, φωτογραφίες για το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Συνεργασία με Κ.Π.Ε.
Συγγραφή και εικονογράφηση παραμυθιού. Ταινία, αφίσες, φωτογραφίες για το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Συνεργασία με Κ.Π.Ε.
Με δραστηριότητες για
το περιβάλλον συνεχίστηκε αυτήν την εβδομάδα η εργασία που γίνεται στο σχολείο
μας με τίτλο "πες το με ένα βιβλίο".
Με την Δ΄ Τάξη διαβάσαμε το βιβλίο "Η Μεσόγειος είμαι εγώ και δεν είμαι πια εδώ".
Με την Δ΄ Τάξη διαβάσαμε το βιβλίο "Η Μεσόγειος είμαι εγώ και δεν είμαι πια εδώ".
Έγινε συζήτηση πάνω στο βιβλίο για τους
τρόπους με τους οποίους ρυπαίνεται η θάλασσα.
Επέκταση του θέματος της ρύπανσης του
περιβάλλοντος στη δική μας περιοχή, στον δικό μας τόπο, στον χώρο του σχολείου.
Γράφτηκαν και ζωγραφίστηκαν τα «10 ΔΕΝ
της θάλασσας», σύμφωνα με τις δραστηριότητες του βιβλίου.
Η ΣΤ΄ Τάξη πραγματοποίησε ταυτόχρονα δυο
δραστηριότητες:
- Μοίρασε στο σούπερ μάρκετ πάνινες
σακούλες, μαζί με ένα φυλλάδιο για τη ρύπανση που προκαλεί η χρήση της
πλαστικής σακούλας.
Φωτογραφίες στο σούπερ μάρκετ:
-Μοίρασε στους δρόμους της
πόλης μας, στους διερχόμενους οδηγούς, χάρτινες σακούλες από ανακυκλωμένο χαρτί
με ένα φυλλάδιο, για να μην πετούν οι οδηγοί όταν ταξιδεύουν τα σκουπίδια στο
δρόμο.
Ευχαριστούμε
πολύ τις εταιρείες για την χορηγία των τσαντών:
-Για τις πάνινες τσάντες
-Για τις χάρτινες σακούλες.
Να είναι βέβαιοι ότι η
προσφορά τους αξιοποιήθηκε με τον καλύτερο τρόπο, για τις εκπαιδευτικές
δραστηριότητες των μαθητών μας.
-Συνεχίζοντας την
εργασία "Πες το με ένα βιβλίο" και μετά την ανάγνωση του βιβλίου
"Η Μεσόγειος είμαι εγώ και δεν είμαι πια εδώ", ασχοληθήκαμε και με
άλλες δραστηριότητες για το περιβάλλον.
Επισκεφτήκαμε το Κέντρο Περιβαλλοντικής
Εκπαίδευσης και γνωρίσαμε το σημαντικό έργο το οποίο προσφέρει. Στη συνέχεια
κάναμε τις παρακάτω δραστηριότητες:
Α. Δημιουργία ταινίας που αναφέρεται στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και στην προσφορά του στον τόπο μας.
Γ. Δημιουργία ζωγραφιών:
Δ. Καλλιτεχνικές φωτογραφίες μαθητών:
Άλλες δραστηριότητες:
Συγκέντρωση πλαστικών καπακιών
στο Σχολείο μας
Συνεχίζεται για τρίτη χρονιά η συγκέντρωση πλαστικών
καπακιών στο Σχολείο μας. Όπως και τις προηγούμενες
φορές θα δοθούν στο τέλος της χρονιάς στο
Σύλλογο Ατόμων με Αναπηρία, για την προμήθεια αναπηρικού αμαξιδίου.
Διαβάσαμε
το βιβλίο «Η κυρα-Φύση και ο κακός Ρύπος»
Συζήτηση με τους μαθητές πάνω στα θέματα που αναπτύσσονται στο βιβλίο.
-Συγγραφή και εικονογράφηση παραμυθιού από τους μαθητές μας.
Οι μαθητές έγραψαν και ζωγράφισαν
το δικό τους παραμύθι.
Τίτλος παραμυθιού «Λίτσα η Σακουλίτσα»
Περίληψη παραμυθιού:
Το παραμύθι αρχίζει με την παραγωγή
των πλαστικών από το πετρέλαιο-σύνδεση με το μάθημα της Φυσικής. Δημιουργείται
τότε η Λίτσα η Σακουλίτσα, μια σακούλα που έχει ζωή. Εξιστορούνται οι
περιπέτειες της Σακουλίτσας, μέχρι που καταλήγει στην κοιλιά μιας θαλάσσιας
χελώνας. Την χελώνα σώζουν τα παιδιά που αποφασίζουν τότε να κάνουν ότι μπορούν
για την προστασία του περιβάλλοντος. Έτσι το παραμύθι συνεχίζεται με πραγματικά
πια γεγονότα, από τις δραστηριότητες που έκαναν τα παιδιά κατά τη διάρκεια της
περιβαλλοντικής εργασίας.
Ένα παραμύθι όπου το φανταστικό
μπλέκεται με την πραγματικές δραστηριότητες των παιδιών.
Το παραμύθι έχει 38 σελίδες
–κείμενα και εικονογράφηση-
Το εξώφυλλο του παραμυθιού:
Και η τελευταία σελίδα του
παραμυθιού:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου