Κριτική σκέψη, δημιουργική σκέψη, πολίτες του αύριο, δημοκρατικοί πολίτες,
ενεργοί πολίτες, καλλιεργημένοι άνθρωποι, καλλιέργεια εθνικής συνείδησης,
καλλιέργεια θρησκευτικής συνείδησης, ολόπλευρη ανάπτυξη της
προσωπικότητας, ηθική ανάπτυξη, επιχειρηματικότητα, ανθρωπισμός. Μεγάλοι,
μεγαλόστομοι καλύτερα, στόχοι της εκπαίδευσης. Όσο εύκολα τους λες τόσο δύσκολα
τους πετυχαίνεις.
Εμένα μου αρέσουν τα μικρά πράγματα: να δέσω τα κορδόνια σε έναν μαθητή
μου· να του πιάσω το χέρι για να καταλάβει την ορθή φορά του γράμματος· να τους
λύσω μια διαφωνία για κάποιο ανόητο παιχνίδι που δε θα το θυμούνται όταν
μεγαλώσουν· να επιμείνω ξανά και ξανά μέχρι να καταλάβει ότι το «π» και το «α»
διαβάζονται «πα» και όχι «τα», «να» ή ό,τι άλλο του έρθει εκείνη τη στιγμή στον
νου· να επιμείνω να διαβάσει ξανά και ξανά το ίδιο κείμενο μέχρι να καταφέρει
να απαντήσει στην ερώτηση ή μέχρι να φτιάξει έναν καλύτερο πλαγιότιτλο ή μέχρι
να καταλάβει τι πράξη πρέπει να κάνει· να επιμείνω πάλι και πάλι μέχρι να
κατανοήσουν και να ακολουθήσουν τους κανόνες της τάξης· να...
Χιλιάδες μικροπράγματα, παραμελημένα από όλους, συνιστούν το έργο μας.
Συνθέτουν ένα σύμπαν, παραγνωρισμένο, άγνωστο στους πολλούς, αδιάφορο στους
μυημένους. Κι όμως όλα αυτά τα μικροπράγματα, που δε θα τα δείτε να υμνούνται
από κάθε καρυδιάς καρύδι που ασχολείται με την εκπαίδευση, ξεχωρίζουν τον καλό
από τον εξαιρετικό δάσκαλο.
Πώς μπορείς να είσαι εξαιρετικός δάσκαλος όταν αρνείσαι να δέσεις τα
κορδόνια του μαθητή σου; Πώς μπορείς να είσαι εξαιρετικός δάσκαλος όταν δεν
τους δείχνεις πώς να λύνουν ειρηνικά τις διαφωνίες τους; Δεν μπορούν να τα
κάνουν όλα οι γονείς. Είμαι γονιός και το ξέρω... πώς μπορείς να είσαι
εξαιρετικός δάσκαλος όταν δε δίνεις τα πάντα για να μάθουν όσα περισσότερα
μπορούν οι μαθητές σου;
Μου αρέσουν και οι μεγάλοι, μεγαλόστομοι καλύτερα, στόχοι. Κάποιους τους
πετυχαίνω ασχολούμενος με τα μικρά πράγματα. Με κάποιους παλεύω ακόμα να βγάλω
άκρη. Κάποτε τα καταφέρνω, κάποτε όχι...
Πηγή: http://imerologiodaskalou.blogspot.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου