Με αφορμή τη βράβευση της εργασίας του σχολείου μας
Το σχολείο αποτελεί έναν απ’ τους κυριότερους θεσμούς της κοινωνίας, αφού προετοιμάζει τους μαθητές για τη ζωή.
Πέρα απ’ τις γνώσεις που τους δίνει τους μαθαίνει να αγαπούν αξίες, όπως είναι ο σεβασμός και η αλληλεγγύη, για να μπορέσουν κι αυτοί αργότερα να ευεργετήσουν τον κόσμο που απλώνεται γύρω τους. Εξ άλλου η Παιδεία ταυτίζεται με τον εξανθρωπισμό του ανθρώπου.
Ζούμε, σήμερα, σε μια κοινωνία που βιώνουμε το σκληρό της πρόσωπο. Υπάρχει ένα ισχυρό ρεύμα που μας παρασύρει προς τα κάτω. Οι πανανθρώπινες αξίες συνεχώς συρρικνώνονται, αφού μας κυριεύει όλο και περισσότερο η καταναλωτική μανία και το εύκολο κέρδος.
Αισθάνομαι λύπη γιατί γινόμαστε όλο και λιγότερο ευαίσθητοι στα θέματα που αφορούν το περιβάλλον, το οποίο καταστρέφουμε στο βωμό του εύκολου κέρδους. Αγνοούμε, παντελώς, ότι ο τόπος της γέννησής μας είναι ένα δώρο της φύσης. Αφού, λοιπόν, καταστρέφουμε τη φύση αυτή με τη σειρά της μας εκδικείται ποικιλοτρόπως.
Μια από τις πρώτες προτεραιότητες του σχολείου είναι να διαμορφώνει τον άνθρωπο της φύσης. Βέβαια, όχι με την άγρια μορφή που να περιπλανιέται στα δάση, αλλά να είναι απόλυτα συμφιλιωμένος με τη φύση. Έχει χρέος να κάνει τους μαθητές να είναι προσεχτικοί στα φαινόμενα της φύσης. Με ποιο τρόπο το άρωμα των λουλουδιών, η γοητεία του πράσινου, ο υγρός ατμός της δροσιάς, το απαλό περπάτημα στην πρασιά θα μαγέψουν τις αισθήσεις τους.
Τα σχολεία του Βελβεντού έχουν κάνει μια λαμπρή πορεία μέσα στο χρόνο, αφού έχουν μια πλούσια προσφορά στα γράμματα και τον πολιτισμό. Θέλω, να πιστεύω, ότι εμείς οι δάσκαλοι του Βελβεντού, που υπηρετούμε σήμερα σ’ αυτά, προσπαθούμε να είμαστε οι συνεχιστές αυτής της παράδοσης των σχολείων, διότι αντιλαμβανόμαστε το μεγάλο χρέος που έχουμε επωμιστεί στους μαθητές μας και την κοινωνία.
Ένα δείγμα γραφής αποτελεί η περσινή εργασία των μαθητών της ΣΤ΄ τάξης του σχολείου μας με θέμα: Περιβαλλοντικές και Κοινωνικοοικονομικές επιπτώσεις (Ενέργεια-Ρύπανση-Απασχόληση-Υγεία) από τη λειτουργία των Θερμοηλεκτρικών μονάδων στο νομό Κοζάνης με την οποία συμμετείχαν σ’ ένα διαγωνισμό που διοργάνωσαν το Κ.Π.Ε. Βελβεντού και ο Σύλλογος Βελβεντινών <Φιλοπατρία> της Φιλαδέλφειας και Γουάιλντγουντ τω ΗΠΑ.
Ήταν, πράγματι, μια ομαδική εργασία πολύ ολοκληρωμένη. Το παραμύθι: Η Ελπίδα και η χελώνα της η Λιγνή, που αποτελεί μέρος της εργασίας των μαθητών, πήρε το πρώτο βραβείο σε πανελλήνιο διαγωνισμό που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα ανάμεσα σε χίλιες και πλέον εργασίες. Ήταν μια πρωτοβουλία κάποιων σχολείων της πρωτεύουσας με την υποστήριξη της πρεσβείας της Δανίας, των Εκδοτικών Οίκων Αττικής, του τηλεοπτικού σταθμού Σκάι, υπό την αιγίδα του Ο.Η.Ε.
Με πρωτοβουλία της κυβέρνησης της Δανίας τυπώνεται σε λεύκωμα, όπως κι άλλες εργασίες μαθητών σχολείων που πρώτευσαν από διάφορες χώρες του κόσμου. Το λεύκωμα θα διανεμηθεί στους ηγέτες του κόσμου, στη συνδιάσκεψη της Κοπεγχάγης, που θα γίνει στις 7 Δεκεμβρίου με θέμα: τις κλιματικές αλλαγές.
Οι μαθητές, λοιπόν, μέσα απ’ αυτό το παραμύθι στέλνουν το δικό τους μήνυμα στους ηγέτες του κόσμου, για έναν πλανήτη πιο καθαρό, με την ελπίδα ίσως το προσέξουν. Βέβαια, οι εργασίες των μαθητών δεν μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο. Οι πράξεις μπορούν. Μπορούν όμως να αλλάξουν τις συνειδήσεις των ανθρώπων, που αυτοί με τις πράξεις τους μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο.
Ένα θετικό βήμα προς την κατεύθυνση αυτή αποτελεί η αποδοχή αυτής της εργασίας από την κοινωνία. Αναφέρω απ’ τη μεριά των φορέων το Δήμο μας, το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας, το Δασκαλικό Σύλλογο Κοζάνης, έξι εφημερίδες γράψανε γι' αυτό το θέμα, πέντε τηλεοπτικά κανάλια κάλυψαν το γεγονός, μεμονωμένοι πολίτες εκφράστηκαν με τα καλύτερα λόγια για την εργασία και βεβαίως ο σχολικός μας σύμβουλος κύριος Σούλιος Ιωάννης. Τελικά, είμαστε πολλοί που αγωνιούμε για έναν πλανήτη πιο καθαρό και μακάρι να γίνουμε πάρα πολλοί, αμέτρητοι. Δηλαδή, υπάρχει ακόμα ελπίδα…
Με την καθοδήγηση των υπεύθυνων δασκάλων τους οι μαθητές δούλεψαν ομαδικά, πήραν πρωτοβουλίες, βρήκαν στοιχεία σχετικά με το θέμα, τα ιεράρχησαν, τα κουβέντιασαν, τα βελτίωσαν και τα έγραψαν. Έμαθαν να συνεργάζονται, να επιλέγουν, να επικροτούν, να απορρίπτουν, να αποκτούν κριτική ικανότητα και γιατί όχι να έχουν και άποψη. Σήμερα απ’ τους ανθρώπους δε λείπει η γνώση αλλά η άποψη. Στο τέλος ένιωσαν τη χαρά της δημιουργίας.
Να αναφέρω ότι οι μαθητές αφιέρωσαν και πολύ χρόνο εκτός σχολείου με στέκι ασφαλώς την παιδική βιβλιοθήκη, που αποτελεί μια από τις καλύτερες επενδύσεις, αν όχι η καλύτερη, που διαθέτει η κοινωνία μας. Τα παιδιά που συμμετέχουν συχνά στις δραστηριότητες της παιδικής βιβλιοθήκης ωφελούνται πάρα πολύ. Αποκτούν πνευματικά εφόδια και το πιο σημαντικό είναι ότι διαφέρουν ως προς το χαρακτήρα. Με την ευκαιρία αυτή θέλω να συγχαρώ την υπεύθυνη της βιβλιοθήκης για την πολύ καλή δουλειά που κάνει.
Με την ιδιότητα του διευθυντή του Δημοτικού σχολείου Βελβεντού θέλω να συγχαρώ τους μαθητές της προηγούμενης Έκτης τάξης του σχολείου μας για την άριστη εργασία τους. Τους εύχομαι καλή συνέχεια στο γυμνάσιο και στην παραπέρα ζωή.
Να συγχαρώ την ομάδα εργασίας των δασκάλων του σχολείου μας αποτελούμενη απ’ το Γκίκα Ιωάννη , Μπούτιου Λίτσα, Κουτσιούκη Λάμπρο, Ρόπουτη Δημήτρη, Γκόγκο Κώστα και Μπουρνίκου Κατερίνα που ενώ είχαν να αντιμετωπίσουν στο σχολείο το ασφυκτικό πρόγραμμα μαθημάτων, είχαν το κουράγιο, να βρουν τον απαιτούμενο χρόνο και να τον διαθέσουν , προκειμένου να βγει αυτή η καταπληκτική εργασία.
Ευχαριστώ για τη φιλοξενία
Μαρμάρης Ευθύμιος
Το σχολείο αποτελεί έναν απ’ τους κυριότερους θεσμούς της κοινωνίας, αφού προετοιμάζει τους μαθητές για τη ζωή.
Πέρα απ’ τις γνώσεις που τους δίνει τους μαθαίνει να αγαπούν αξίες, όπως είναι ο σεβασμός και η αλληλεγγύη, για να μπορέσουν κι αυτοί αργότερα να ευεργετήσουν τον κόσμο που απλώνεται γύρω τους. Εξ άλλου η Παιδεία ταυτίζεται με τον εξανθρωπισμό του ανθρώπου.
Ζούμε, σήμερα, σε μια κοινωνία που βιώνουμε το σκληρό της πρόσωπο. Υπάρχει ένα ισχυρό ρεύμα που μας παρασύρει προς τα κάτω. Οι πανανθρώπινες αξίες συνεχώς συρρικνώνονται, αφού μας κυριεύει όλο και περισσότερο η καταναλωτική μανία και το εύκολο κέρδος.
Αισθάνομαι λύπη γιατί γινόμαστε όλο και λιγότερο ευαίσθητοι στα θέματα που αφορούν το περιβάλλον, το οποίο καταστρέφουμε στο βωμό του εύκολου κέρδους. Αγνοούμε, παντελώς, ότι ο τόπος της γέννησής μας είναι ένα δώρο της φύσης. Αφού, λοιπόν, καταστρέφουμε τη φύση αυτή με τη σειρά της μας εκδικείται ποικιλοτρόπως.
Μια από τις πρώτες προτεραιότητες του σχολείου είναι να διαμορφώνει τον άνθρωπο της φύσης. Βέβαια, όχι με την άγρια μορφή που να περιπλανιέται στα δάση, αλλά να είναι απόλυτα συμφιλιωμένος με τη φύση. Έχει χρέος να κάνει τους μαθητές να είναι προσεχτικοί στα φαινόμενα της φύσης. Με ποιο τρόπο το άρωμα των λουλουδιών, η γοητεία του πράσινου, ο υγρός ατμός της δροσιάς, το απαλό περπάτημα στην πρασιά θα μαγέψουν τις αισθήσεις τους.
Τα σχολεία του Βελβεντού έχουν κάνει μια λαμπρή πορεία μέσα στο χρόνο, αφού έχουν μια πλούσια προσφορά στα γράμματα και τον πολιτισμό. Θέλω, να πιστεύω, ότι εμείς οι δάσκαλοι του Βελβεντού, που υπηρετούμε σήμερα σ’ αυτά, προσπαθούμε να είμαστε οι συνεχιστές αυτής της παράδοσης των σχολείων, διότι αντιλαμβανόμαστε το μεγάλο χρέος που έχουμε επωμιστεί στους μαθητές μας και την κοινωνία.
Ένα δείγμα γραφής αποτελεί η περσινή εργασία των μαθητών της ΣΤ΄ τάξης του σχολείου μας με θέμα: Περιβαλλοντικές και Κοινωνικοοικονομικές επιπτώσεις (Ενέργεια-Ρύπανση-Απασχόληση-Υγεία) από τη λειτουργία των Θερμοηλεκτρικών μονάδων στο νομό Κοζάνης με την οποία συμμετείχαν σ’ ένα διαγωνισμό που διοργάνωσαν το Κ.Π.Ε. Βελβεντού και ο Σύλλογος Βελβεντινών <Φιλοπατρία> της Φιλαδέλφειας και Γουάιλντγουντ τω ΗΠΑ.
Ήταν, πράγματι, μια ομαδική εργασία πολύ ολοκληρωμένη. Το παραμύθι: Η Ελπίδα και η χελώνα της η Λιγνή, που αποτελεί μέρος της εργασίας των μαθητών, πήρε το πρώτο βραβείο σε πανελλήνιο διαγωνισμό που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα ανάμεσα σε χίλιες και πλέον εργασίες. Ήταν μια πρωτοβουλία κάποιων σχολείων της πρωτεύουσας με την υποστήριξη της πρεσβείας της Δανίας, των Εκδοτικών Οίκων Αττικής, του τηλεοπτικού σταθμού Σκάι, υπό την αιγίδα του Ο.Η.Ε.
Με πρωτοβουλία της κυβέρνησης της Δανίας τυπώνεται σε λεύκωμα, όπως κι άλλες εργασίες μαθητών σχολείων που πρώτευσαν από διάφορες χώρες του κόσμου. Το λεύκωμα θα διανεμηθεί στους ηγέτες του κόσμου, στη συνδιάσκεψη της Κοπεγχάγης, που θα γίνει στις 7 Δεκεμβρίου με θέμα: τις κλιματικές αλλαγές.
Οι μαθητές, λοιπόν, μέσα απ’ αυτό το παραμύθι στέλνουν το δικό τους μήνυμα στους ηγέτες του κόσμου, για έναν πλανήτη πιο καθαρό, με την ελπίδα ίσως το προσέξουν. Βέβαια, οι εργασίες των μαθητών δεν μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο. Οι πράξεις μπορούν. Μπορούν όμως να αλλάξουν τις συνειδήσεις των ανθρώπων, που αυτοί με τις πράξεις τους μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο.
Ένα θετικό βήμα προς την κατεύθυνση αυτή αποτελεί η αποδοχή αυτής της εργασίας από την κοινωνία. Αναφέρω απ’ τη μεριά των φορέων το Δήμο μας, το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας, το Δασκαλικό Σύλλογο Κοζάνης, έξι εφημερίδες γράψανε γι' αυτό το θέμα, πέντε τηλεοπτικά κανάλια κάλυψαν το γεγονός, μεμονωμένοι πολίτες εκφράστηκαν με τα καλύτερα λόγια για την εργασία και βεβαίως ο σχολικός μας σύμβουλος κύριος Σούλιος Ιωάννης. Τελικά, είμαστε πολλοί που αγωνιούμε για έναν πλανήτη πιο καθαρό και μακάρι να γίνουμε πάρα πολλοί, αμέτρητοι. Δηλαδή, υπάρχει ακόμα ελπίδα…
Με την καθοδήγηση των υπεύθυνων δασκάλων τους οι μαθητές δούλεψαν ομαδικά, πήραν πρωτοβουλίες, βρήκαν στοιχεία σχετικά με το θέμα, τα ιεράρχησαν, τα κουβέντιασαν, τα βελτίωσαν και τα έγραψαν. Έμαθαν να συνεργάζονται, να επιλέγουν, να επικροτούν, να απορρίπτουν, να αποκτούν κριτική ικανότητα και γιατί όχι να έχουν και άποψη. Σήμερα απ’ τους ανθρώπους δε λείπει η γνώση αλλά η άποψη. Στο τέλος ένιωσαν τη χαρά της δημιουργίας.
Να αναφέρω ότι οι μαθητές αφιέρωσαν και πολύ χρόνο εκτός σχολείου με στέκι ασφαλώς την παιδική βιβλιοθήκη, που αποτελεί μια από τις καλύτερες επενδύσεις, αν όχι η καλύτερη, που διαθέτει η κοινωνία μας. Τα παιδιά που συμμετέχουν συχνά στις δραστηριότητες της παιδικής βιβλιοθήκης ωφελούνται πάρα πολύ. Αποκτούν πνευματικά εφόδια και το πιο σημαντικό είναι ότι διαφέρουν ως προς το χαρακτήρα. Με την ευκαιρία αυτή θέλω να συγχαρώ την υπεύθυνη της βιβλιοθήκης για την πολύ καλή δουλειά που κάνει.
Με την ιδιότητα του διευθυντή του Δημοτικού σχολείου Βελβεντού θέλω να συγχαρώ τους μαθητές της προηγούμενης Έκτης τάξης του σχολείου μας για την άριστη εργασία τους. Τους εύχομαι καλή συνέχεια στο γυμνάσιο και στην παραπέρα ζωή.
Να συγχαρώ την ομάδα εργασίας των δασκάλων του σχολείου μας αποτελούμενη απ’ το Γκίκα Ιωάννη , Μπούτιου Λίτσα, Κουτσιούκη Λάμπρο, Ρόπουτη Δημήτρη, Γκόγκο Κώστα και Μπουρνίκου Κατερίνα που ενώ είχαν να αντιμετωπίσουν στο σχολείο το ασφυκτικό πρόγραμμα μαθημάτων, είχαν το κουράγιο, να βρουν τον απαιτούμενο χρόνο και να τον διαθέσουν , προκειμένου να βγει αυτή η καταπληκτική εργασία.
Ευχαριστώ για τη φιλοξενία
Μαρμάρης Ευθύμιος
Δεν πεθαίνει η ελπίδα, όσο υπάρχουν ακόμα ΔΑΣΚΑΛΟΙ.
ΑπάντησηΔιαγραφή