Παρασκευή, 30 Οκτωβρίου 2015

Το "Εκπαιδευτικό ταξίδι" μας συνεχίζεται...


Το πρόγραμμά μας με τη συμμετοχή 24 σχολείων από όλη την Ελλάδα συνεχίζεται.
Δάσκαλοι, μαθητές και γονείς μπορούν να μπουν στη σελίδα μας και να ψηφίσουν το όνομα που τους αρέσει!
Διαβάστε περισσότερα: http://taxidi6.webnode.gr/news/archise-o-diagonismos-mas/

Τετάρτη, 28 Οκτωβρίου 2015

Η γιορτή της 28ης Οκτωβρίου

Φωτογραφίες από τις εκδηλώσεις στο Βελβεντό 
για τη σημερινή γιορτή της 28ης Οκτωβρίου

Επιμνημόσυνη δέηση στο ηρώο. 

Κατάθεση στεφάνων

Από την παρέλαση-Μουσική μπάντα

Παραδοσιακοί χοροί στην κεντρική πλατεία

Τρίτη, 27 Οκτωβρίου 2015

Η γιορτή της 28ης Οκτωβρίου στο σχολείο μας

Φωτογραφία από τη σημερινή σχολική γιορτή στο Δημοτικό Σχολείο Βελβεντού.με το πολύ ωραίο θεατρικό "Ήταν μια φορά ένας πόλεμος" και με τραγούδια για τη σημαία και για το έπος του '40.
Μια ιστορική διαδρομή από την κήρυξη του πολέμου, μέχρι την απελευθέρωση της Ελλάδας, με τα παιδιά να τα παρουσιάζουν με τον καλύτερο τρόπο.

Σάββατο, 24 Οκτωβρίου 2015

Δραστηριότητες με θέμα την ειρήνη


Αφίσα και το σήμα της ειρήνης με λουλούδια.
Κατασκευές στη Β΄Τάξη στα πλαίσια των δραστηριοτήτων που γίνονται με θέμα την ειρήνη.

Τρίτη, 20 Οκτωβρίου 2015

Η ιστοσελίδα του Σχολείου μας


Όλες οι δραστηριότητες του Δημοτικού Σχολείου Βελβεντού, εκδηλώσεις,προγράμματα,εργασίες,ανακοινώσεις,στην ιστοσελίδα μας:

Παρασκευή, 16 Οκτωβρίου 2015

Το "Εκπαιδευτικό Ταξίδι" ξεκίνησε


Η δράση ξεκίνησε από μία απλή ιδέα!
Η ιδέα δημιούργησε μια ομάδα εκπαιδευτικών 
από διάφορα μέρη της χώρας μας 
με σκοπό:

  • -τη γνωριμία των μαθητών μας  με σχολεία από άλλα μέρη της χώρα μας,
  • -την ανταλλαγή πληροφοριών,
  • -φωτογραφιών,
  • -πολιτιστικών θεμάτων,
  • -ήθη και εθίμων,
  • -και πολλών άλλων!

  • Στη δράση μας  συμμετέχουν 24 σχολεία και πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στη σελίδα:http://taxidi6.webnode.gr/

Ξεκινήσαμε ζωγραφίζοντας το ανθρωπάκι που θα αντιπροσωπεύει την τάξη μας.
Αφού όλα τα παιδιά ζωγράφισαν το δικό τους ανθρωπάκι, διαλέξαμε το καλύτερο.
Για το σχολείο μας είναι ο ΣΒέλτο  όπως τον ονομάσαμε (Σ όπως Σχολείο και Βέλτο όπως Βελ-βεν-το).
Ακόμα ξεκίνησε ο διαγωνισμός μας για την ονομασία του προγράμματος. 

Κυριακή, 11 Οκτωβρίου 2015

Εκπαιδευτική επίσκεψη στον ΑΣΕΠΟΠ Βελβεντού

Μετά την επίσκεψη των μαθητών μας σε δυο κτήματα όπου παράγεται το ροδάκινο velvita  του αγροτικού συνεταιρισμού ΑΣΕΠΟΠ, φορτώσαμε τα ροδάκινά μας στο αγροτικό αυτοκίνητο και το ακολουθήσαμε στην πορεία του, μέσα στον ασφαλτοστρωμένο αγροτικό δρόμο.

 Ώσπου φτάσαμε στις εγκαταστάσεις του Συνεταιρισμού ΑΣΕΠΟΠ.

 Το αγροτικό αυτοκίνητο παρκάρει στη ράμπα για να παραδώσει τα ροδάκινά μας.

Ακολουθεί ο ποιοτικός έλεγχος από τον υπεύθυνο του Συνεταιρισμού.

Τοποθετήσαμε το τελάρο στις μπαλέτες. 

Από εκεί το κάθε τελάρο πέρασε από το μηχάνημα που βάζει το σήμα "velvita" 


Κάποιες ποσότητες ροδάκινων μεταφέρονται στα ψυγεία...  

...και κάποιες μεταφέρονται... 

...στα φορτηγά του ΑΣΕΠΟΠ και από εκεί στις αγορές της Ελλάδας και του εξωτερικού. 

Παρακολουθήσαμε ακόμα τις εργασίες στο διαλογητήριο. 

Και φυσικά στο τέλος γευτήκαμε τα υγιεινά, νόστιμα και ζουμερά ροδάκινα velvita. 
Η εργασία μας για τον αγροτικό συνεταιρισμό ΑΣΕΠΟΠ Βελβεντού, μετά από πρόταση που μας έγινε, θα συνεχιστεί το επόμενο διάστημα με ξενάγηση στους υπόλοιπους χώρους του Συνεταιρισμού, την ιστορία του συνεταιρισμού, συνεντεύξεις με τον πρόεδρο, τον διευθυντή, το Δ.Σ, τον γεωπόνο, καθώς και φύλλα εργασιών στο σχολείο.
Ευχαριστούμε πολύ όλους όσους μας βοήθησαν στην εκπαιδευτική μας επίσκεψη στον ΑΣΕΠΟΠ.

Δευτέρα, 5 Οκτωβρίου 2015

Ροδάκινο: Το δώρο της γης του Βελβεντού


Εκπαιδευτική επίσκεψη σε δυο κτήματα όπου παράγεται το γνωστό ροδάκινο velvita πραγματοποίησαν οι μαθητές του σχολείου μας. Σκοπός της επίσκεψης ήταν να γνωρίσουν τα παιδιά από κοντά τον τρόπο συγκομιδής και συσκευασίας του ροδάκινου, ενός προϊόντος που φτάνει σε όλη την Ελλάδα και σε πολλές χώρες του εξωτερικού και έχει μεγάλη σημασία για την οικονομική ζωή του Βελβεντού. Είδαν από κοντά πώς κόβονται τα ροδάκινα από τις ροδακινιές, την προσοχή με την οποία γίνεται η διαλογή τους και η τοποθέτηση στα τελάρα και πώς φορτώνονται στο αγροτικό αυτοκίνητο για να μεταφερθούν στις εγκαταστάσεις του ΑΣΕΠΟΠ Βελβεντού. Οι δυο παραγωγοί μας, ο κύριος Βασίλης και ο κύριος Μάρκος, ο ένας νεότερος παραγωγός και ο άλλος παλιότερος, απάντησαν στις πολλές ερωτήσεις των μαθητών μας:
-Πόσα χρόνια ασχολείστε με την καλλιέργεια των ροδάκινων;
-Πόσες ώρες δουλεύετε;
-Χρησιμοποιείτε εργάτες και πόσους;
-Πόσους τόνους ροδάκινα μαζεύετε τον χρόνο;
-Πόσα τελάρα πιστεύετε ότι θα μαζέψετε σήμερα;
-Πόσα στρέμματα καλλιεργείτε;
-Ποιες ποικιλίες ροδάκινων καλλιεργείτε και ποια νομίζετε ότι είναι η καλύτερη;
-Ποια ποικιλία ροδάκινων μαζεύετε σ΄ αυτό το χωράφι;
-Ποιες άλλες ποικιλίες υπάρχουν;
-Πόσες φορές έρχεστε σ΄αυτό το χωράφι για να μαζέψετε όλα τα ροδάκινα;
-Πόσα χρόνια δίνει ροδάκινα μια ροδακινιά;
-Τι μηχανήματα χρειάζονται για να καλλιεργήσει κάποιος ροδάκινα και πόσο κοστίζουν αυτά;
-Πώς συσκευάζετε τα ροδάκινα;
-Είναι καλύτερα τα ροδάκινα ή τα νεκταρίνια;
-Μαζεύετε κάποιο άλλο φρούτο εκτός από το ροδάκινο;
-Είναι όλα τα ροδάκινα καλά ή πετάτε μερικά;
-Χρησιμοποιείτε φυτοφάρμακα και λιπάσματα και πώς;
-Είναι κουραστικό να καλλιεργείς και να μαζεύεις ροδάκινα;
-Τι ρόλο παίζουν οι καιρικές συνθήκες στη συγκομιδή;
-Σε ένα στρέμμα πόσες ροδακινιές χωράνε;
-Μέχρι ποιο ύψος φτάνει μια ροδακινιά;
-Ποιες φροντίδες χρειάζεται μια ροδακινιά μέχρι να δώσει καρπό;
-Είχατε ζημιές στα ροδάκινα από έντομα και καιρικές συνθήκες; Ποιες είναι οι αρρώστιες της ροδακινιάς; Παίρνετε κάποια αποζημίωση όταν παθαίνετε ζημιά;
-Πώς ποτίζετε τα χωράφια σας;
-Εσείς τρώτε ροδάκινα;
-Τι ώρα ξυπνάτε για να πάτε στο χωράφι;
-Πάτε κάθε μέρα στο χωράφι;
-Αν φυτέψω ένα κουκούτσι θα βγει μια ροδακινιά;
-Σας αρέσει η δουλειά σας;
Να τονίσουμε την αγάπη με την οποία μιλούσαν οι παραγωγοί μας για το προϊόν το οποίο παράγουν, που ίσως να είναι και ένας από τους λόγους που κάνουν το ροδάκινο velvita ξεχωριστό.
Τελειώσαμε την επίσκεψή μας με θεατρικά παιχνίδια σχετικά με το ροδάκινο, τα οποία έγιναν κι αυτά στα κτήματα που επισκεφτήκαμε.
Ευχαριστούμε πολύ όλους για τη βοήθειά και τις πληροφορίες που μας έδωσαν.









Βάλε πλάτη, δάσκαλε!


Γράφει ο Απόστολος Πάππος
Σέβομαι όλα τα επαγγέλματα. Είναι όλα απαραίτητα και αξιόλογα. Και σέβομαι όλους τους ανθρώπους που σε όποια εργασιακή θέση κι αν βρίσκονται, κάνουν με ευσυνειδησία και αγάπη αυτό που είναι η δουλειά τους, είτε την επέλεξαν συνειδητά είτε όχι.
Αλλά, κάποτε επιτέλους πρέπει να σταματήσει αυτή η ανόητη εξίσωση του ωραρίου των επαγγελμάτων. Όχι, δε θα υπερασπιστώ το δικό μας σινάφι. Απλά θα σου γνωρίσω, φίλε αναγνώστη, τι συμβαίνει στη ζωή ενός ευσυνείδητου εκπαιδευτικού (και δε μιλώ για μένα, ας πούμε ότι δεν ανήκω σε αυτούς).
Αναρωτήθηκες ποτέ, εσύ που τα ξέρεις όλα και λες ότι όλοι οι δάσκαλοι είναι τεμπέληδες, πόσες ώρες χρειάζεται ένας δάσκαλος για να ετοιμάσει αυτό που θα δουν, θα γευτούν και θα μάθουν τα παιδιά στο σχολείο την επόμενη ημέρα;
Αναρωτήθηκες ποτέ πόσες εκατοντάδες ώρες σεμιναρίων, ημερίδων, επιμορφώσεων και προσωπικής μελέτης περνά ένας ευσυνείδητος δάσκαλος, χωρίς να πληρώνεται, μόνο και μόνο για να είναι ευθυγραμμισμένος με τις νέες ιδέες, τάσεις, απόψεις, μελέτες της επιστήμης του που αλλάζει μέρα τη μέρα;
Αναρωτήθηκες ποτέ σε ποιες συνθήκες εργάζεται ένας δάσκαλος αυτές τις «λίγες» 4-5 ώρες την ημέρα που τον κατηγορείς ότι εργάζεται; Δεν κάθεται σε γραφείο, δεν έχει διαλείμματα, δεν έχει πολλές φορές καν τα απαραίτητα.
Αναρωτήθηκες ποτέ ότι η πολυσυσκευασία που λέγεται Έλληνας δάσκαλος είναι και δάσκαλος και βοηθός δασκάλου και ψυχολόγος και γιατρός και διασκεδαστής και καθαρίστρια και τραπεζοκόμος και ηγέτης και πρότυπο και άλλα τριάντα πράγματα ταυτόχρονα κάθε μέρα;
Αναρωτήθηκες ποτέ αν ένας δάσκαλος σχολάει ουσιαστικά ποτέ; Ότι φεύγει από το σχολείο, δε σημαίνει ότι φεύγουν όλα από το νου του. Τα κουβαλάει μαζί του. Γιατί έχει να κάνει με παιδιά, με σώματα και ψυχές, με ανθρώπους, όχι με ντομάτες (που να πήγε τώρα η αγαπημένη μου κατακόκκινη ντομάτα;) ή με ψυγεία (τι να έγινε το αγαπημένο μου Pitsos;)
Αναρωτήθηκες ποτέ πόσο πολύ πρέπει να προσπαθήσεις για να είσαι η κυρία ή ο κύριος τέλειος , πάντα πρότυπο και ιδανικός στα μάτια των παιδιών σου;
Αναρωτήθηκες ποτέ πόση αυτοκριτική κάνει ένας δάσκαλος στον εαυτό του αφού κάθε στιγμή βρίσκεται αντιμέτωπος με νέες, απρόβλεπτες καταστάσεις-προβλήματα στα οποία πρέπει να δώσει τις ιδανικές, παιδαγωγικές λύσεις;
Θα μπορούσα να συνεχίσω τον ατελείωτο αυτόν κατάλογο των «αναρωτήθηκες» αλλά το αποτέλεσμα θα είναι πάντα το ίδιο.
Όχι! Δεν είναι όλοι οι εκπαιδευτικοί τεμπέληδες, ούτε και εργατικότατοι. Όπως σε όλα τα επαγγέλματα υπάρχουν και οι μεν και οι δε. Γι’ αυτό όταν θα ετοιμαστείς να αφορίσεις και να τσουβαλιάσεις το επάγγελμα του δασκάλου (που κάποιοι περιγράφουν κλισέ ως λειτούργημα και δε μου αρέσει) μαζί με όλα τα υπόλοιπα, να σκεφτείς λίγο περισσότερο πως κουρελιάζοντας το ηθικό των δασκάλων, των ευσυνείδητων δασκάλων, κουρελιάζεις το ηθικό όλης της κοινωνίας. Γιατί στην κεφαλή κάθε κοινωνίας που σέβεται τον εαυτό της είναι οι δάσκαλοι.
Γι’ αυτό….
Βάλε πλάτη δάσκαλε!
Κι ας έχεις 27 παιδιά που ασφυκτιούν σε 45 τετραγωνικά.
Κι ας έχεις 27 διαφορετικές προσωπικότητες από 27 διαφορετικά σπίτια με 27 διαφορετικές συνταγές ανατροφής που πρέπει να τους κάνεις ομάδα και δημιουργικούς και να λύσεις όλα τους τα προβλήματα.
Βάλε πλάτη δάσκαλε!
Κι ας παίρνεις τους απίστευτους μισθούς των 800 και 900 ευρώ, όχι τώρα στον καιρό της κρίσης μα πάντα.
Κι ας έχεις οργώσει όλη την Ελλάδα, στην πιο ξεχασμένη γωνιά της Ελλάδας για να έχεις μια δουλειά και μερικά παιδικά βλέμματα αγάπης.
Βάλε πλάτη δάσκαλε!
Κι ας μην έχεις εσύ τα σχολεία της Νορβηγίας, με τους υπολογιστές ανά μαθητή και τους διαδραστικούς πίνακες και τους τοίχους που πηγαινοέρχονται αλλάζοντας το χώρο στο λεπτό. Εσύ παλεύεις ακόμα με την πινέζα, τη σφουγγαρίστρα και τον πλαστικοποιητή.
Βάλε πλάτη δάσκαλε!
Και μάθε στα παιδιά σου να είναι αξιοπρεπείς, εργατικοί, ευσυνείδητοι.
Και μάθε τους να αγωνίζονται για τα όνειρά τους είτε έχουν μισθό 500 είτε 5000 ευρώ.
Η ζωή είναι μαγική.
Χρόνια πολλά, δάσκαλε!