Τετάρτη, 30 Ιουλίου 2014

Το καλύτερο δώρο...


Το καλύτερο δώρο από τα χέρια ενός παιδιού!

(Φωτογραφία από το άλμπουμ "εκδρομές")

Τρίτη, 29 Ιουλίου 2014

Μεγάλη η επισκεψιμότητα στο blog μας

Ευχαριστούμε θερμά όλους τους φίλους και τις φίλες που ενημερώνονται μέσα από το blog μας "ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΦΩΝΗ".
Οι επισκέψεις στο blog ξεπερνά τελευταία κάθε προσδοκία μας. Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο μια μέρα, το Σάββατο 26-7-2014 σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της σελίδας, μας επισκέφτηκαν 1.109 άτομα. Ευχαριστούμε πολύ για την εμπιστοσύνη σας.

Δευτέρα, 28 Ιουλίου 2014

Εδώ...Βελβεντό

Μια σακούλα με ροδάκινα στην εξώπορτα του σπιτιού σου 
και να μην ξέρεις ποιος σου τα έφερε.
Αυτό είναι το...Βελβεντό.

Παρασκευή, 25 Ιουλίου 2014

20 απλοί κανόνες επικοινωνίας με τα παιδιά μας


Από: Ελένη Χαδιαράκου
Η σωστή επικοινωνία είναι το κλειδί για να μεγαλώσουμε παιδιά υπεύθυνα και συναισθηματικά ώριμα.
1. Ερμηνεύστε τις συμπεριφορές τους. Πολλές φορές τα παιδιά δεν μπορούν ή δεν ξέρουν πώς να πουν αυτό που θέλουν ή αυτό που τα ενοχλεί με αποτέλεσμα να καταφεύγουν σε συμπεριφορές μη αποδεκτές, όπως γκρίνια, επιθετικότητα και αντιδραστικότητα. Εμείς είμαστε που θα πρέπει να σκεφτούμε λογικά και να αντιδράσουμε συνειδητοποιημένα. Οι παρορμητικές αντιδράσεις και οι απαντήσεις χωρίς σκέψη συχνά χειροτερεύουν τις αρνητικές συμπεριφορές των παιδιών.

2.  Ακούστε τα. Κάθε μικρή ή μεγάλη ιστορία που έχει να σας πει είναι σημαντική. Κλείστε την τηλεόραση, αφήστε στην άκρη την εφημερίδα και αποφύγετε να απαντήσετε στο τηλέφωνο, όταν θέλει να συζητήσει μαζί σας ή έχει κάτι σημαντικό (για το ίδιο) να σας πει.

3. Κατεβείτε στο ύψος τους. Όταν το παιδί σας μιλάει, γονατίστε στο ύψος των ματιών του και ακούστε το προσεκτικά.

4.  Μην λειτουργείτε «εν θερμώ»:  Αν είστε πολύ θυμωμένοι λόγω μιας συμπεριφοράς ή κάποιου περιστατικού, αποφύγετε να επικοινωνήσετε, μέχρι να ανακτήσετε την ψυχραιμία και την ηρεμία σας, γιατί είναι αδύνατον να είστε αντικειμενικοί διαφορετικά. Είναι καλύτερα να σταματήσετε και να μιλήσετε στο παιδί αργότερα.

5.  Επιβραβεύστε τα: Να θυμάστε τα λόγια ενός πιτσιρικά: « Όταν τα κάνω θάλασσα, κανένας δεν το ξεχνάει. Όταν τα πάω καλά, κανένας δεν το βλέπει». Να θυμάστε να λέτε καλά λόγια και να επιβραβεύετε τις σωστές συμπεριφορές, γιατί δεν είναι αυτονόητες.

6. Μη χρησιμοποιείτε σκληρή κριτική: Αποφύγετε φράσεις όπως: «Είσαι τεμπέλης», «χαζός»,«ανίκανος», «μην κάνεις σαν μωρό». Μην τις χρησιμοποιείτε ούτε όταν μιλάτε για άλλα παιδιά!


7. Δείξτε θετική διάθεση: Να δείχνετε τη χαρά σας στα παιδιά σας, κάθε φορά που τα βλέπετε.

8. Δώστε το καλό παράδειγμα: Τα παιδιά πάντα αντιγράφουν τις δικές μας συμπεριφορές. Αν τους φωνάζετε, θα φωνάξουν, αν τα χτυπάτε, θα χτυπήσουν, αν είστε αγχώδεις, θα είναι κι αυτά.

9. Δείξτε του ότι υπάρχουν αξίες: Αυτά για τα οποία τα επιβραβεύετε, τους δείχνουν τι θεωρείτε σημαντικό στη ζωή.

10.  Μην τους μεταδίδετε τους φόβους και τις ανασφάλειές σας.

11. Μην απαιτείτε να είναι τέλεια. Δεν υπάρχουν τέλεια παιδιά, υπάρχουν όμως ευτυχισμένα.

12. Να τα αγαπάτε πάνω από όλα γι’ αυτό που είναι… και όχι για αυτά που πετυχαίνει. Αν δίνουμε αξία κυρίως στις ικανότητές του, το παιδί μαθαίνει να λειτουργεί για να γοητεύσει και να ευχαριστήσει τους άλλους.

13. Αποφεύγετε να κάνετε κατάχρηση των απαγορεύσεων. Παρόλο που η ύπαρξη κανόνων στο σπίτι είναι χρήσιμη και απαραίτητη, δεν πρέπει να επιβάλλετε πολλούς στο παιδί σας, γιατί δεν θα μπορέσει να τους απομνημονεύσει.

14. Μετά από μια διαφωνία πλησιάστε το. Το παιδί δεν έχει την απαιτούμενη ωριμότητα, οπότε εμείς πρέπει να διατηρήσουμε το διάλογο.

15. Για τιμωρία, επιβάλλετε συνέπειες για την πράξη του. Αυτό δίνει χρόνο στο παιδί να σκεφτεί τι έκανε και να κατανοήσει τη μη αποδεκτή συμπεριφορά, γεγονός που θα το βοηθήσει να λυτρωθεί από τις ενοχές που μπορεί να νιώθει. Δεν χτυπάμε ένα παιδί, ούτε σωματικά ούτε ψυχολογικά.

16. Μην κάνετε κατάχρηση εξουσίας. Η εξουσία σας πρέπει να προστατεύει το παιδί, γνωρίζοντας ότι είστε πιο δυνατοί από αυτό, αλλά δεν πρέπει ποτέ να στρέψετε αυτή τη δύναμη εναντίον του. Η εξουσία σας υπάρχει μόνο για να το καθησυχάζει.

17. Αναζητήστε εναλλακτικές λύσεις. Η καλή επικοινωνία περιλαμβάνει την αναζήτηση εναλλακτικών λύσεων καθώς και την έκφραση των δικών μας συναισθημάτων και ιδεών.  Βοηθάμε το παιδί να καταλάβει ότι υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις και δεν επιβάλλουμε μία εμείς, αλλά βοηθάμε το παιδί να επιλέξει αυτή που του ταιριάζει, βάσει των πιθανών αποτελεσμάτων. Ακόμα και τα πιο μικρά παιδιά μπορούν να καταλάβουν τις συνέπειες μιας πράξης αν τις συζητήσουμε μαζί τους και μπορούν να αποφασίσουν ποια είναι η καλύτερη εναλλακτική λύση.

18Απαντήστε ανοιχτά. Η χρήση ανοιχτών απαντήσεων αφήνουν την πόρτα της επικοινωνίας ανοιχτή και αποτελούν μια προσπάθεια να καταλάβουμε τι νιώθει και τι εννοεί ο άλλος. Οι κλειστές απαντήσεις από την άλλη, αγνοούν τα συναισθήματα του παιδιού και δείχνουν ότι ούτε ακούσαμε ούτε καταλάβαμε. 

19. Αποφεύγουμε την γκρίνια και την κριτική. Επίσης την απειλή, το κήρυγμα, τον εκβιασμό και τη γελοιοποίηση.  Η επικοινωνία με τα παιδιά πρέπει να βασίζεται στον αμοιβαίο σεβασμό που περιλαμβάνει την ανάγκη να αποδεχτούμε τα συναισθήματα τους.  Όταν το παιδί νιώσει ότι το καταλαβαίνουμε, θα αισθανθεί ασφάλεια και θα μιλήσει μαζί.

20. Συμμεριστείτε τα όνειρα και τη φαντασία τους. Το να εκφράζουν τα παιδιά επιθυμίες, έστω κι αν ξεπερνούν τις δυνατότητές μας, είναι καλό και χρήσιμο. Το να ακούσουμε το παιδί μας, δε σημαίνει ότι θα πρέπει να το ικανοποιήσουμε. Είναι όμως πολύ σημαντικό να καταλαβαίνουμε το ίδιο και τις επιθυμίες του.

Με τη συνεργασία της Μαρίας Σκαπέρα (Μ.Ed. ψυχοπαιδαγωγός, εκπαιδευτική σύμβουλος).
πηγή:Imommy.gr

Τετάρτη, 23 Ιουλίου 2014

10η Γιορτή Ροδάκινου στο Βελβεντό

Οι Αγροτικοί Συνεταιρισμοί του Βελβεντού «ΑΣΕΠΟΠ» και «ΔΗΜΗΤΡΑ», ο Εμπορικός Σύλλογος Βελβεντού, η «Κοινωνία των Πολιτών του Βελβεντού», η «Κίνηση Γυναικών Για Την Ανεξαρτησία Του Δήμου Βελβεντού» & ο «Μορφωτικός Όμιλος Βελβεντού» με συνδιοργανωτές τον Σύλλογο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Βελβεντού και τον «Μοτοσυκλετιστικό Όμιλο Βελβεντού» σας προσκαλούν στην 10η «ΓΙΟΡΤΗ ΡΟΔΑΚΙΝΟΥ» την Παρασκευή 1, το Σάββατο 2 και την Κυριακή 3 Αυγούστου 2014 στο Βελβεντό.

Τρίτη, 22 Ιουλίου 2014

10η Γιορτή Ροδάκινου


1,2,3 Αυγούστου

10η Γιορτή Ροδάκινου


Φύγαμε για Βελβεντό!

Δευτέρα, 21 Ιουλίου 2014

Πέντε χρόνια "Εκπαιδευτικής Φωνής"


Τον Ιούλιο του 2009 έγινε η πρώτη ανάρτηση στο

blog μας "Εκπαιδευτική Φωνή".

Με άποψη για την Παιδεία.Με άποψη για τον τόπο μας.


Πέντε χρόνια μετά, συνεχίΖΟΥΜΕ...

Παρασκευή, 18 Ιουλίου 2014

ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΓΛΥΚΕΡΙΑΣ ΚΑΙ ΒΑΣΙΛΗ ΣΑΛΕΑ ΣΤΟ ΒΕΛΒΕΝΤΟ


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
  
Ο Μορφωτικός Όμιλος Βελβεντού σας προσκαλεί στη συναυλία που διοργανώνει με τη Γλυκερία και το Βασίλη Σαλέα στο Βελβεντό το Σάββατο 19 Ιουλίου.
Η Γλυκερία  η αυθεντική τραγουδίστρια, μας καλεί σε ένα μουσικό ταξίδι για μια βραδιά ξεχωριστής διασκέδασης, με τις αμέτρητες επιτυχίες της στο γνήσιο λαϊκό και παραδοσιακό τραγούδι. 
Την αυθεντική ερμηνεύτρια θα συνοδεύσει ο κορυφαίος μας σολίστας του κλαρίνου Βασίλης Σαλέας και πολυμελής ορχήστρα με εξαίρετους μουσικούς, καθώς και ο νέος ταλαντούχος τραγουδιστής Βασίλης Προδρόμου.
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στο Οινοποιείο Βογιατζή, στην πανέμορφη παραλίμνια περιοχή του Βελβεντού. Το Κτήμα Βογιατζή Βρίσκεται σε απόσταση 1 χιλ. από τις εγκαταστάσεις του ΑΣΕΠΟΠ Βελβεντού ακολουθώντας τον αριστερό δρόμο που οδηγεί στη λίμνη Πολυφύτου.
Ώρα έναρξης: 9:30 μ.μ.
Γενική Είσοδος: 10€
(στο χώρο της εκδήλωσης θα λειτουργήσει μπαρ όπου θα διατίθενται κρασί, μπύρα, αναψυκτικά, νερά και σουβλάκια, ενώ έχουν προβλεφθεί χώρος για τη στάθμευση των αυτοκινήτων και καθίσματα για τους θεατές)


           

 Το Δ.Σ. του Μ.Ο.Β.

Τετάρτη, 9 Ιουλίου 2014

Το μαγαζάκι της γειτονιάς


Μπράβο στην ομάδα παιδιών που δημιούργησε το "μαγαζάκι της γειτονιάς". Το μαγαζάκι λειτουργεί στ' Καστανάρα το μπγάδ'(ι), όπου τα παιδιά πουλούν διάφορα αντικείμενα τα οποία έκαναν μόνα τους.Τα λεφτά που θα συγκεντρώσουν θα διατεθούν στο "Χαμόγελο του παιδιού".

Τρίτη, 8 Ιουλίου 2014

Το σοφό τεστ του Σωκράτη...που πρέπει να το εφαρμόζουμε κι εμείς...


Μια μέρα, εκεί που ο αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος Σωκράτης έκανε τη βόλτα του στην Ακρόπολη, συνάντησε κάποιον γνωστό του, ο οποίος του ανακοίνωσε ότι έχει να του πει κάτι πολύ σημαντικό που άκουσε για κάποιον από τους μαθητές του. Ο Σωκράτης του είπε ότι θα ήθελε, πριν του πει τι είχε ακούσει, να κάνουν το τεστ της "τριπλής διύλισης".

"- Τριπλή διύλιση;" ρώτησε με απορία ο γνωστός του.

- Ναι, πριν μου πεις τι άκουσες για το μαθητή μου θα ήθελα να κάτσουμε για ένα λεπτό να φιλτράρουμε αυτό που θέλεις να μου πεις.

- Το πρώτο φίλτρο είναι αυτό της αλήθειας. Είσαι λοιπόν εντελώς σίγουρος ότι αυτό που πρόκειται να μου πεις είναι αλήθεια;

- Ε... όχι ακριβώς, απλά το άκουσα όμως και...

-Μάλιστα, άρα δεν έχεις ιδέα αν αυτό που θέλεις να μου πεις είναι αλήθεια ή ψέματα.

- Ας δοκιμάσουμε τώρα το δεύτερο φίλτρο, αυτό της καλοσύνης. Αυτό που πρόκειται να μου πεις για τον μαθητή μου είναι κάτι καλό;

- Καλό; Όχι το αντίθετο μάλλον...

- Άρα, συνέχισε ο Σωκράτης, θέλεις να πεις κάτι κακό για τον μαθητή μου αν και δεν είσαι καθόλου σίγουρος ότι είναι αλήθεια. Ο γνωστός του έσκυψε το κεφάλι από ντροπή και αμηχανία.

- Παρόλα αυτά, συνέχισε ο Σωκράτης, μπορείς ακόμα να περάσεις το τεστ γιατί υπάρχει και το τρίτο φίλτρο. Το τρίτο φίλτρο της χρησιμότητας. Είναι αυτό που θέλεις να μου πεις για τον μαθητή μου κάτι που μπορεί να μου φανεί χρήσιμο σε κάτι;
 – Όχι δεν νομίζω...

- Άρα λοιπόν αφού αυτό που θα μου πεις δεν είναι ούτε αλήθεια, ούτε καλό, ούτε χρήσιμο, γιατί θα πρέπει να το ακούσω; Ο γνωστός του έφυγε ντροπιασμένος,έχοντας πάρει ένα καλό μάθημα...

 Μήπως είναι καιρός να βάλουμε κι εμείς αυτό το σοφό τεστ στη ζωή μας;

Κυριακή, 6 Ιουλίου 2014

Για το "καλό" μας...


Αυτοί οι άνθρωποι έκαναν τη ΔΕΗ μεγάλη.

Αυτήν τη ΔΕΗ θέλουν να ξεπουλήσουν,για το "καλό"

μας!

(Δυο πολύ καλοί φίλοι έχασαν τη ζωή τους,ο ένας στο

ορυχείο και ο άλλος στις κολώνες.Για να μην ξεχνάμε...)

Σάββατο, 5 Ιουλίου 2014

Εκλογές της «Κοινωνίας των Πολιτών του Βελβεντού»


«ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΤΟΥ ΒΕΛΒΕΝΤΟΥ»
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Οι Αρχαιρεσίες για την ανάδειξη
νέου Διοικητικού Συμβουλίου
της «Κοινωνίας των Πολιτών του Βελβεντού»
θα διεξαχθούν στο Πνευματικό Κέντρο Βελβεντού
την Κυριακή 6 Ιουλίου 2014
και ώρες από 10 π.μ. ως 9 μ.μ.

( Δικαίωμα ψήφου έχουν τα μέλη που έχουν τακτοποιήσει τη συνδρομή του 2013 ή του 2014)

Η ΕΦΟΡΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ  

Πέμπτη, 3 Ιουλίου 2014

Γιατί να διαβάζει λογοτεχνία ένα παιδί;


ΧΑΡΗΣ ΒΛΑΒΙΑΝΟΣ
Γιατί να θέλει να ταξιδέψει με το υποβρύχιο του Κάπταιν Νέμο 20.000 λεύγες κάτω από τη σκοτεινή, μαύρη θάλασσα, ή να διασχίσει με ποταμόπλοιο τον γεμάτο αλιγάτορες Μισσισσιππή παρέα με τον αναμαλλιασμένο και αθυρόστομο Τομ Σόγιερ;
 Γιατί να θέλει να πολεμήσει με τον Ιβανόη, ή τον Ντ’ Αρτανιάν εναντίον όλων των κακών, ύπουλων εχθρών του κόσμου;
 Γιατί να θέλει, όπως ο Πήτερ Παν να πετάξει στον ουρανό ή να πηδήξει με τη Μαίρη Πόππινς μέσα σε μια ζωγραφιά και να βρεθεί ξαφνικά στη χώρα του Ποτέ ή σ’ έναν υπέροχο κήπο με πιγκουίνους να του σερβίρουν παγωτό σοκολάτα;
 Γιατί να κοιμηθεί στη γλυκιά αγκαλιά μιας αρκούδας, όπως ο Μόγλης σε εκείνη του Μπαλού, ή ν’ ανάψει φωτιά στο στομάχι μιας φάλαινας, όπως έκανε ο ψευτάκος ο Πινόκιο;
 Γιατί να επιχειρήσει τον γύρο του κόσμου σε 80 ημέρες, ταξιδεύοντας σαν μικρός Φιλέας Φογκ, ακόμη και με αερόστατο, πάνω από επικίνδυνες, χιονισμένες βουνοκορφές;
Γιατί να ακούσει τις συμβουλές ενός πάνθηρα, ενός γρύλλου ή μιας μικρής νεράιδας που ακούει στο παράξενο όνομα Τίνκερ Μπελ;
 Γιατί να θέλει να κονταροχτυπηθεί με ανεμόμυλους ή να καταδιώκει τον Μόμπυ Ντικ επί μήνες στις τρικυμισμένες θάλασσες;
Γιατί να βγει βόλτα στο δάσος με επτά νάνους ή να κρυφθεί στο καμπαναριό μιας μεγάλης εκκλησίας μ’ έναν καλοκάγαθο καμπούρη, που οι φίλοι του, κάτι παράξενα πέτρινα ανθρωπάκια, τον φωνάζουν Κουασιμόδο;
 Γιατί να θέλει να φανταστεί ότι είναι ο Μικρός Πρίγκιπας, ο Σεβάχ ο θαλασσινός, ο Αλαντίν, η Σταχτοπούτα, ο Όλιβερ Τουίστ, ο Δον Κιχώτης, η Ποκαχόντας, η γοργόνα Άριελ, ο Χάρρυ Πότερ; Ότι μπορεί να συνομιλεί με αετούς, ιππόκαμπους, τίγρεις; Ακόμη και με φαντάσματα, ξωτικά και τζίνια;
Γιατί να θέλει ν’ ανακαλύψει το μυστικό που κρύβει βαθιά μέσα του καθώς τα μάτια του τρέχουν πάνω στις λέξεις του βιβλίου;
 Ότι είναι ένα μοναδικό, υπέροχο παιδί, που όμοιό του δεν θα υπάρξει ποτέ ξανά. Που σ’ αυτόν τον νέο κόσμο που απλώνεται τώρα μπροστά του, όμορφο, μυστηριώδη αλλά κι επικίνδυνο, όλα όσα έχει φανταστεί και θελήσει μπορεί να συμβούν, φτάνει να έχει τη δύναμη να συνεχίζει, όταν τελειώσει το διάβασμα, να είναι ο εαυτός του. Που σημαίνει να δώσει κι αυτό μια μάχη, όπως όλοι οι ήρωες των βιβλίων του, εναντίον σε οτιδήποτε προσπαθεί να του αποδείξει ότι η ζωή είναι μια πληκτική, προβλέψιμη, πεζή ιστορία…

Τρίτη, 1 Ιουλίου 2014

Το Βελβεντό αρχίζει...

Αν προχωράς από αυτήν την πλευρά του δρόμου,το Βελβεντό τελειώνει. Αν πας από την άλλη μεριά του δρόμου, υπάρχει η αντίθετη ταμπέλα: το Βελβεντό αρχίζει.
Εμείς προτιμούμε να είμαστε πάντα ...από την αντίθετη πλευρά!!!
(Φωτογραφία από το πρόγραμμα για την κυκλοφοριακή αγωγή.)