Παρασκευή, 30 Νοεμβρίου 2012

Προστατευόμενα ζώα-Εργασία Δημ.Σχ.Βελβεντού

Η εργασία πραγματοποιήθηκε στο σχολείο και συνεχίστηκε το απόγευμα στην Παιδική Βιβλιοθήκη Βελβεντού. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και συγκέντρωσαν στοιχεία για τα δελφίνια,τη φώκια και τη χελώνα καρέτα-καρέτα.






Πέμπτη, 29 Νοεμβρίου 2012

ΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΤΟ ΒΕΛΒΕΝΤΟ


ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΜΟΡΦΩΤΙΚΟΥ ΟΜΙΛΟΥ ΒΕΛΒΕΝΤΟΥ

«ΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΤΟ ΒΕΛΒΕΝΤΟ»

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
53ου ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Το 53ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης ταξιδεύει και φέτος στην υπόλοιπη Ελλάδα μέσα από τις Περιφερειακές Εκδηλώσεις, φέρνοντας το κοινό σε επαφή με πρωτοπόρους δημιουργούς και ταινίες. Η Κινηματογραφική Λέσχη του Μορφωτικού Ομίλου Βελβεντού συμμετέχει για πρώτη φορά στις περιφερειακές εκδηλώσεις του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και θα προβάλλει 5 ταινίες στα μέσα του Δεκέμβρη.


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΑΙΝΙΩΝ
Οι προβολές  θα γίνονται στις 8.00 μ.μ. στο Πνευματικό Κέντρο Βελβεντού
Είσοδος 2€
Πακέτο 8€ για όλες τις ταινίες

 ΣΑΒΒΑΤΟ 1/12  Νύχτα σιωπής
Νύχτα σιωπής / Ρέις Τσελίκ
Ο γαμπρός είναι περίπου 60 χρονών, πέρασε χρόνια στη φυλακή, και άρα δεν είναι ακριβώς σε ηλικία γάμου. Για την ακρίβεια, ο επικείμενος γάμος γίνεται για να μπει τέλος στη βεντέτα ανάμεσα σε δύο μεγάλες οικογένειες. Η νύφη έχει το πρόσωπό της κρυμμένο πίσω από ένα κόκκινο βέλο και περιμένει τον γαμπρό κρατώντας μέσα της τους φόβους της. Η πόρτα κλείνει κι οι θόρυβοι πίσω της σβήνουν. Η νύφη κι ο γαμπρός είναι τώρα μόνοι στο δωμάτιο. Ο γαμπρός δίνει τα δώρα του στη νύφη. Όταν είναι καθιστή, τα πόδια της δεν φτάνουν στο έδαφος. Ο γαμπρός αποκαλύπτει το πρόσωπό της. Το πρόσωπο κάτω από το πέπλο είναι αυτό ενός 14χρονου κοριτσιού. Ο γαμπρός είναι υποχρεωμένος, υπακούοντας στην παράδοση αιώνων, να ολοκληρώσει το γάμο. Η νύφη προσπαθεί να ξεγελάσει τους φόβους της με το χιούμορ. Η νύχτα που περνούν μαζί μοιάζει με παρτίδα σκάκι. Τι θα φέρει το πρωί για τους δύο νεόνυμφους;

 ΚΥΡΙΑΚΗ  2/12  Πέρα από το Λόφο
Πέρα απ’ το λόφο / Εμίν Αλπέρ
Μια ζεστή καλοκαιρινή μέρα, ο συνταξιούχος δασοπόνος Φαΐκ υποδέχεται καλεσμένους στο εξοχικό του. Ο γιος του, Νουσρέτ, έχει έρθει για επίσκεψη μαζί με τους δυο εγγονούς του, τον Τζανέρ και τον Ζαφέρ. Ωστόσο, παρά το καλοκαιρινό σκηνικό, η διάθεση της ομήγυρης είναι μουντή. Ο Φαΐκ έχει προβλήματα με τους ντόπιους νομάδες και βρίσκεται διαρκώς σε επιφυλακή. Η παρέα αυτή συμπληρώνεται από την οικογένεια του Μεχμέτ και της Μεργιέμ, και γεφυρώνει διαφορετικές νοοτροπίες και κοινωνικές τάξεις. Οι συγκρούσεις είναι αναπόφευκτες: γι’ αυτές όμως ευθύνεται πάντα κάποιος άλλος, στην περίπτωσή μας οι νομάδες, που θα παραμείνουν αόρατοι εχθροί.

Σκηνοθεσία:
Εμίν Αλπέρ
Σενάριο:
Emin Alper

  TETAΡΤΗ 5/12      BIG XIT
Μπιγκ Χιτ / Κάρολος Ζωναράς
Στην προσπάθειά του να εξιχνιάσει τα αίτια της αυτοκτονίας ενός συναδέλφου του, ο υπαστυνόμος Αριστείδης Κορμάς θα βρεθεί μπλεγμένος σε μια εφιαλτική περιπέτεια, όπου οργανωμένο έγκλημα και αστυνομία αποτελούν τις δυο όψεις του ίδιου νομίσματος.

 ΣΑΒΒΑΤΟ 8/12  When day breaks
Με το φως της μέρας / Γκόραν Πασκάλιεβιτς
Ο Μίσα Μπράνκοφ είναι συνταξιούχος καθηγητής μουσικής. Ένα πρωινό λαμβάνει ένα γράμμα που του ζητάει να έρθει σε επαφή με το Εβραϊκό Μουσείο του Βελιγραδίου. Εκεί μαθαίνει πως, κατά τη διάρκεια κάποιων ανασκαφών στους υπονόμους της Παλιάς Αγοράς της πόλης, βρέθηκε ένα σιδερένιο κουτί, στο ίδιο σημείο όπου, κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, βρισκόταν ένα στρατόπεδο συγκέντρωσης για τους Σέρβους Εβραίους και Τσιγγάνους. Τo περιεχόμενο του κουτιού θα αλλάξει τη ζωή του καθηγητή. Η ταινία είναι η επίσημη υποψηφιότητα της Σερβίας για τα Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας.

  ΚΥΡΙΑΚΗ 9/12 Ο άνθρωπος χωρίς παρελθόν
άνθρωπος χωρίς παρελθόν / Aki Kaurismaki
Ένας άντρας πρέπει να ξαναρχίσει τη ζωή του όταν πέφτει θύμα ληστείας και παθαίνει αμνησία ενώ είναι στο δρόμο για το Ελσίνκι, όπου θα έψαχνε δουλειά.Καθώς προσπαθεί να ξαναφτιάξει τη ζωή του, συναντά μια σειρά από εκκεντρικές φυσιογνωμίες, μεταξύ άλλων και μια υπέροχη, πρόθυμη να τον βοηθήσει, αξιωματικό του Στρατού της Σωτηρίας. Ο άντρας θα βρει την αγάπη και θα αναγκαστεί να ανακαλύψει αξίες με τις οποίες μπορεί κανείς να ζήσει χωρίς ντροπή. Μια μικρή ιστορία για ανθρώπους που ξέρουν ακόμα πώς να είναι ευγενικοί.

Τετάρτη, 28 Νοεμβρίου 2012

Βελβεντό,ο τόπος και το τραγούδι του


Δείτε ολόκληρη την εκπομπή "Ο τόπος και το τραγούδι του" που μεταδόθηκε την Κυριακή που μας πέρασε,στην ΕΤ3. Αναφέρεται στο Βελβεντό και είναι το α΄ μέρος. Το β΄ μέρος την Κυριακή που μας έρχεται, στις 12.00 το μεσημέρι.

Σάββατο, 24 Νοεμβρίου 2012

Η εκπομπή "Ο ΤΟΠΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ"

Αύριο Κυριακή στις 12.00 το μεσημέρι,
δείτε από την ΕΤ3 την εκπομπή 
"Ο ΤΟΠΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ" 
αφιερωμένη στο Βελβεντό Κοζάνης.
Παραδοσιακά τραγούδια του Βελβεντού-ήθη και έθιμα.

Παρασκευή, 23 Νοεμβρίου 2012

Παλιές φωτογραφίες από τη σχολική ζωή

Φωτογραφίες από το αρχείο του σχολείου.
Περιποίηση σχολικού κήπου

Δεντροφύτευση στο βουνό.

Τα παιδιά κάνουν πρακτική εξάσκηση στις πρώτες βοήθειες.
-------------------------------------
Δεν ξέρω ποια παιδιά είναι πιο ευτυχισμένα...
Τα παιδιά της φύσης και της πρακτικής εξάσκησης,
ή τα σημερινά παιδιά των υπολογιστών;   


Πέμπτη, 22 Νοεμβρίου 2012

Παρουσίαση εργασίας του Δημ.Σχ.Βελβεντού στο Κ.Π.Ε.




Στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Βελβεντού πραγματοποιήθηκε το Εισαγωγικό Σεμινάριο Εκπαιδευτικών με θέμα : «Καλωσόρισμα στη διαφορετικότητα των διδακτικών παρεμβάσεων». Στα πλαίσια του σεμιναρίου παρουσιάστηκε η εργασία του  Δημοτικού Σχολείου Βελβεντού: «Πιέρια, ο κοινός μας τόπος».
Έγινε μια παρουσίαση των δράσεων που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της εργασίας αυτής, όπως υπάρχουν σε άλλες αναρτήσεις της ιστοσελίδας μας. (Επισκέψεις-συνεντεύξεις- δημιουργία ταινιών-κουκλοθέατρο-γραφή παραμυθιών-δραματοποίηση-Καραγκιόζης-δεκάδες κατασκευές-θέατρο στην αγγλική γλώσσα-τραγούδια-μουσικοκινητικό τραγούδι-συλλογή παλιών φωτογραφιών-χορός-μουσική-φυτολόγια-εργασίες στους υπολογιστές-ζωγραφική-παιχνίδια στο δάσος-δεκάδες φύλλα ασκήσεων-και πολλά άλλα)
Όπως τονίστηκε στη διάρκεια της παρουσίασης, ήταν μια εργασία όλου του σχολείου και όχι ενός ή δυο ατόμων. Έτσι για να πραγματοποιηθεί αυτή η εργασία, δούλεψαν οι 24 δάσκαλοι και εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων του σχολείου μας και όλες οι τάξεις-180 παιδιά. Ταυτόχρονα θέλαμε να γίνει ένα άνοιγμα του σχολείου μας στην κοινωνία. Έτσι συνεργαστήκαμε με 27 ανθρώπους που μας βοήθησαν στο έργο μας, μεταδίδοντας και σε εμάς τις γνώσεις τους.
Η παρουσίαση της εργασίας μας τελείωσε με το ερώτημα: «Άξιζε τελικά τον κόπο να κάνουμε μια τέτοια εργασία; Σε μια εποχή με μειώσεις μισθών, με καταργήσεις σχολείων, με ελλείψεις εκπαιδευτικών,…αξίζει τελικά τον κόπο να ασχοληθεί κανείς;» Και η απάντηση είναι σίγουρα ναι. Πρώτα για τα παιδιά μας και μετά για εμάς τους ίδιους, που πρέπει να δίνουμε τον καθημερινό αγώνα για μια καλύτερη παιδεία. Γιατί όπως έχω γράψει πολλές φορές ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΦΥΓΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΗ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΚΡΙΣΗ, Ο ΜΟΝΟΣ ΔΡΟΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ. 

Τρίτη, 20 Νοεμβρίου 2012

Η κυρία Τζοβάννα



 
Καθώς στεκόταν μπρος στην τάξη της την Ε' δημοτικού, την πρώτη ημέρα του σχολείου η κυρία Τζοβάννα είπε στα παιδιά ένα ψέμα. Όπως οι περισσότερες δασκάλες, κοίταξε τους μαθητές της και είπε ότι τους αγαπούσε όλους το ίδιο.
Αλλά αυτό ήταν αδύνατον, διότι εκεί στην μπροστινή σειρά, βυθισμένο στο κάθισμά του ήταν ένα μικρό αγόρι, ο Μάνος Μανούσας. Η κυρία Τζοβάννα είχε παρακολουθήσει τον Μάνο την προηγούμενη χρονιά και είχε προσέξει ότι ο Μάνος δεν έπαιζε καλά με τα άλλα παιδιά. Τα ρούχα του ήταν τσαλακωμένα. Πάντα φαινόταν ότι χρειαζόταν μπάνιο. Και ο Μάνος μπορούσε να είναι πολύ δυσάρεστος.
Στο σχολείο που δούλευε η κυρία Τζοβάννα έπρεπε να επιθεωρήσει του κάθε μαθητού το ιστορικό. Άφησε του Μάνου το ιστορικό να το διαβάσει τελευταίο. Όταν όμως διάβασε το ιστορικό που έγραφαν οι προηγούμενες δασκάλες έμεινε έκπληκτη!
Η δασκάλα της Α' δημοτικού έγραφε: «Ο Μάνος είναι ένα φωτεινό παιδί με έτοιμο πάντα το χαμόγελο. Κάνει τις εργασίες του σωστά και προσεγμένα, και έχει καλούς τρόπους. είναι χαρά να τον έχουμε κοντά μας».
Η δασκάλα της Β' δημοτικού έγραφε: «Ο Μάνος είναι άριστος μαθητής. Αγαπητός από τους συμμαθητές του, αλλά φαίνεται προβληματισμένος εξ αιτίας της μητέρας του που έχει μια ανίατη ασθένεια, η ζωή στο σπίτι θα είναι δύσκολη».
Η δασκάλα της Γ' δημοτικού έγραφε: «Ο θάνατος της μητέρας του ήταν πολύ σκληρός και οδυνηρός για αυτόν. Προσπαθεί να κάνει καλά τις εργασίες του, αλλά ο πατέρας του δε δείχνει πολύ ενδιαφέρον. Η ζωή του σπιτιού σύντομα θα τον επηρεάσει εάν δε παρθούν ορισμένα μέτρα».
Η δασκάλα της Δ' δημοτικού έγραφε: «Ο Μάνος έχει αποσυρθεί και δεν δείχνει ενδιαφέρον για το σχολείο. Δεν έχει πολλούς φίλους και πολλές φορές κοιμάται στην τάξη».
Διαβάζοντας όλα αυτά η κυρία Τζοβάννα κατάλαβε το πρόβλημα και ντράπηκε πολύ για τον εαυτό της. Αισθάνθηκε ακόμη χειρότερα, όταν οι μαθητές της της έφεραν χριστουγεννιάτικα δώρα. Όλα ήταν διπλωμένα σε πολύχρωμα χαρτιά με ωραίους φιόγκους, εκτός από του Μάνου. Το δώρο του ήταν άγαρμπα διπλωμένο σε μια καφετιά χοντρή σακούλα του μανάβη. Η κυρία Τζοβάννα δυσκολεύτηκε να το ανοίξει εν μέσω των άλλων δώρων. Μερικά παιδιά άρχισαν να γελάνε όταν έβγαλε από τη σακούλα ένα βραχιόλι που λείπανε μερικές από τις ψεύτικες αδαμάντινες χάντρες και ένα μπουκάλι ένα τέταρτο γεμάτο άρωμα. Αλλά έπνιξε τα γέλια των μαθητών καθώς είπε θαυμαστικά πόσο όμορφο ήταν το βραχιόλι φορώντας το στο χέρι της και βάζοντας μερικές σταγόνες στον καρπό του χεριού της.
Ο Μάνος έμεινε λίγο παραπάνω στο σχολείο στο σχόλασμα για να πει «κυρία Τζοβάννα σήμερα μυρίζατε όπως ακριβώς μύριζε η μαμά μου». Όταν έφυγαν τα παιδιά έκλαιγε για περίπου μισή ώρα. Από εκείνη την ημέρα η κυρία σταμάτησε να διδάσκει ανάγνωση, γραφή και αριθμητική. Έδειχνε ιδιαίτερη προσοχή στο Μάνο. Καθώς δούλευε μαζί του το μυαλό του ζωντάνευε. Όσο πιο πολύ τον ενθάρρυνε τόσο πιο γρήγορα ανταποκρινόταν. Έως το τέλος του χρόνου ο Μάνος είχε γίνει ένα από τα πιο έξυπνα παιδιά της τάξης του, και παρόλο το ψέμα ότι θα αγαπούσε όλα τα παιδιά το ίδιο η κυρία Τζοβάννα ευνοούσε τον Μάνο ιδιαίτερα.
Μετά από ένα χρόνο βρήκε ένα σημείωμα κάτω από την πόρτα της. Ήταν από τον Μάνο. Της έλεγε ότι ακόμη ήταν η καλύτερη δασκάλα που είχε ποτέ στη ζωή του. Πέρασαν έξι χρόνια πριν πάρει άλλο σημείωμα από τον Μάνο. Της έγραφε ότι τελείωσε το Λύκειο και ήταν τρίτος στην τάξη του, και ότι ακόμη ήταν η καλύτερη δασκάλα που είχε ποτέ στη ζωή του.
Μετά τέσσερα χρόνια πήρε άλλο ένα σημείωμα που της έλεγε ότι παρόλο που τα πράγματα ήταν αρκετά δύσκολα κατάφερε να επιμείνει και να συνεχίσει τις σπουδές του, και ότι σύντομα θα αποφοιτούσε από το πανεπιστήμιο με τις μεγαλύτερες διακρίσεις. Την διαβεβαίωνε ότι αυτή ήταν η πιο αγαπητή δασκάλα που είχε σε όλη του την ζωή.
Πέρασαν ακόμη τέσσερα χρόνια και έφτασε ακόμα άλλο ένα γράμμα. Αυτή τη φορά εξηγούσε ότι αφού πήρε το δίπλωμά του αποφάσισε να προχωρήσει πιο πολύ και να κάνει διδακτορικό. Στο γράμμα εξηγούσε ότι αυτή παρέμεινε η πιο καλή και αγαπητή δασκάλα που είχε ποτέ στη ζωή του. Μα τώρα το όνομά του ήταν πιο μακρύ Dr. Εμμανουήλ Σ. Μανούσος.
Η ιστορία δεν τελείωνε εκεί. Υπήρξε ακόμη ένα γράμμα εκείνη την άνοιξη. Ο Μάνος της ανακοίνωνε ότι είχε γνωρίσει μια υπέροχη κοπέλα την οποία θα παντρευόταν. Της εξηγούσε ότι ο πατέρας του είχε πεθάνει πριν μερικά χρόνια και αναρωτιόταν αν θα συμφωνούσε να παραβρεθεί στο γάμο και να καθόταν στη θέση της μητέρας του γαμπρού. Βεβαίως η κυρία Τζοβάννα δέχτηκε. Μαντέψτε! Στο γάμο φορούσε εκείνο το βραχιόλι που της είχε δωρίσει κάποια Χριστούγεννα - χρόνια πίσω. Ναι, εκείνο το βραχιόλι που έλειπαν οι αδαμάντινες πέτρες. Και βεβαιώθηκε ότι φορούσε το ίδιο άρωμα που θυμόταν ότι φορούσε η μητέρα του Μάνου στα τελευταία τους Χριστούγεννα μαζί.
Όταν συναντήθηκαν αγκαλιάστηκαν με στοργή. Ο κύριος Μανούσος ψιθύρισε στο αυτί της κυρίας Τζοβάννας «Σας ευχαριστώ κυρία Τζοβάννα που πιστεύατε σε μένα. Σας ευχαριστώ πάρα πολύ που με κάνατε να νιώθω σπουδαίος και μου δείξατε πως εγώ μπορούσα να διαφέρω».
Η κυρία Τζοβάννα με δάκρυα στα μάτια ψιθύρισε: «Μάνο μου λάθος κατάλαβες. Εσύ ήσουν που δίδαξες σε εμένα πώς να διαφέρω. Δεν ήξερα πώς να διδάσκω μέχρι που σε γνώρισα».
Σε παρακαλώ να θυμάσαι πως ό,τι κι αν κάνεις, όπου κι αν πας θα έχεις την ευκαιρία να αγγίξεις ή και να αλλάξεις τη σκοπιά, την άποψη ενός ανθρώπου. Και όταν το κάνεις σε παρακαλώ προσπάθησε να την κάνεις θετική.

Σάββατο, 17 Νοεμβρίου 2012

Διάλεξη-Συζήτηση

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείων Βελβεντού,
 οι Διευθύνσεις και οι Σύλλογοι Διδασκόντων του Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείων, προσκαλούν όλους τους γονείς στη Διάλεξη-Συζήτηση 
με τον Στέφανο Κολοβό, δάσκαλο και πρώην Σχολικό Σύμβουλο Α/θμιας Εκπ/σης, 
την Κυριακή 18 Νοεμβρίου 2012 και ώρα 6.00 μ.μ. στο Πνευματικό Κέντρο Βελβεντού,
 με θέμα: "Η σχέση σχολείου και οικογένειας για την ανάπτυξη του παιδιού".
Η παρουσία και η συμμετοχή όλων μας θα βοηθήσει στην επιτυχία της εκδήλωσης.

Παρασκευή, 16 Νοεμβρίου 2012

Η γιορτή του Πολυτεχνείου στο σχολείο μας

Με τραγούδια,ποιήματα και το χρονικό του Πολυτεχνείου,γιορτάστηκε στο σχολείο μας η επέτειος του Πολυτεχνείου.

Λίγα λουλούδια από τους μαθητές μας, για τους αγωνιστές του Πολυτεχνείου...

και η πύλη του Πολυτεχνείου με την ελληνική σημαία και το σύνθημα
 "ΨΩΜΙ-ΠΑΙΔΕΙΑ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ"

Πέμπτη, 15 Νοεμβρίου 2012

Τι φάτσα να φορέσω σήμερα;



Ξύπνησα νωρίς σήμερα το πρωί, ενθουσιασμένος από όλα αυτά που μπορώ να κάνω προτού το ρολόι χτυπήσει μεσάνυχτα.
Σήμερα έχω υπευθυνότητες και καθήκοντα να εκπληρώσω. Είμαι σημαντικό άτομο. Η δουλειά μου είναι να διαλέξω τι είδους ήμερα θα έχω σήμερα.
Σήμερα μπορώ να αισθανθώ θλίψη επειδή δεν έχω περισσότερα χρήματα ή να χαρώ γιατί τα οικονομικά μου με ενθαρρύνουν να σχεδιάσω τις αγορές μου προσεκτικά και να αποφύγω τις σπατάλες.
Σήμερα μπορώ να γκρινιάξω για την κατάσταση της υγείας μου ή να χαρώ επειδή είμαι ζωντανός.
Σήμερα μπορώ να παραπονεθώ σχετική με αυτά που δε μου πρόσφεραν οι γονείς μου καθώς μεγάλωνα ή να αισθανθώ ευγνώμων που μου επέτρεψαν να γεννηθώ.
Σήμερα μπορώ να κλάψω επειδή τα ρόδα έχουν αγκάθια ή να γιορτάσω το γεγονός ότι τα αγκάθια έχουν ρόδα.
Σήμερα μπορώ να θρηνήσω την έλλειψη φίλων ή να ξεκινήσω με λαχτάρα την αναζήτηση νέων σχέσεων.
Σήμερα μπορώ να γκρινιάξω επειδή πρέπει να πάω στη δουλειά ή να ξεφωνίσω με χαρά επειδή έχω δουλειά να κάνω.
Σήμερα μπορώ να παραπονεθώ επειδή έχω να πάω στο σχολείο ή να ανοίξω το μυαλό μου και να το γεμίσω με καινούργια κομματάκια γνώσεων.
Σήμερα μπορώ να μουρμουρίσω επειδή έχω να κάνω δουλειές στο σπίτι ή να αισθανθώ τιμή επειδή ο Θεός μου έδωσε ένα καταφύγιο για το νου, το σώμα και την ψυχή μου.
Το σήμερα ξεδιπλώνεται μπροστά μου, περιμένοντας να του δώσω σχήμα και μορφή. Και να 'μαι εδώ να στέκομαι, ο γλύπτης που θα αναλάβει το γλυπτό.
Το πώς θα μοιάζει το σήμερα είναι δικό μου θέμα. Έχω την ευκαιρία να διαλέγω τι είδους ημέρα θα έχω!
Να έχετε μια σπουδαία ημέρα…εκτός αν έχετε άλλα σχέδια.

Άγνωστου συγγραφέα

Τρίτη, 13 Νοεμβρίου 2012

EAN ως δάσκαλος


EAN ως δάσκαλος
Διδάσκω τα ίδια μαθήματα με τον ίδιο τρόπο που τα δίδασκα στο παρελθόν
Δεν αναζητώ ανατροφοδότηση από τους μαθητές μου
Δεν επισκέπτομαι να παρατηρήσω τις διδασκαλίες άλλων ενηλίκων

Δεν μοιράζομαι τις εργασίες των μαθητών μου με συναδέλφους για να έχω κάποια ανατροφοδότηση από αυτούς, καθώς και για να ακούσω τις προτάσεις και την κριτική τους
Δεν φροντίζω για την επιμόρφωσή μου
Δεν δέχομαι ευχάριστα παρατηρητές στην τάξη μου ατόμων με εμπειρία και εξειδίκευση
Δεν προχωρώ σε προσαρμογές και διαφοροποίηση της διδασκαλίας
ΤΟΤΕ
δεν έχω καμία πιθανότητα να γίνω καλύτερος δάσκαλος


Κ.Α. Δαραής Σχολικός Σύμβουλος




Σάββατο, 10 Νοεμβρίου 2012

Η Μπάντα του Φ.Σ.Σκριπερού Κέρκυρας στο Βελβεντό

Μια όμορφη,μελωδική και ποιοτική βραδιά με την μπάντα του Φιλαρμονικού Συλλόγου Σκριπερού Κέρκυρας,καλεσμένη του Μορφωτικού Ομίλου Βελβεντού.
Βίντεο από την εκδήλωση.

Παρασκευή, 9 Νοεμβρίου 2012

Δέκα αποφάσεις που οδηγούν σε ουσιαστικές σχέσεις


Όλοι πιστεύω πως θα συμφωνήσουμε ότι η ποιότητα της ζωής μας καθορίζεται σε μεγάλο βαθμό από την ποιότητα των σχέσεών μας. Και πως το “παιχνίδι” των σχέσεων ξεκινά από πολύ νωρίς στη ζωή  και γίνεται ακόμα πιο σημαντικό σε μια περίοδο όπως αυτή που διανύουμε τώρα, που μας δοκιμάζει σκληρά σε όλα τα επίπεδα.
Έχω καταγράψει στη συνέχεια ό,τι εκτιμώ πως είναι απαραίτητο συστατικό μιας στάσης ζωής που ευνοεί τις ουσιαστικές σχέσεις. Δεν είμαι, ούτε φιλοδοξώ να κάνω τον ειδικό και να δώσω συμβουλές. Γράφω ό,τι έχω διαπιστώσει μέσα από τα βιώματά μου ότι για μένα λειτουργεί και θα ήθελα να ακολουθήσουν και τα παιδιά μου.
Φωτό: Rodney Smith
1. Δώσε στους ανθρώπους που δεν γνωρίζεις μια ευκαιρία
Καμιά φορά αποκλείουμε τους άλλους με μεγάλη ευκολία, κρίνοντάς τους καθαρά επιφανειακά. Κι όμως, καθένας έχει τη δική του ιστορία και μπορεί να μας προσφέρει τόσα πολλά, αν είμαστε ανοιχτοί να μιλήσουμε, να ακούσουμε, να γνωρίσουμε. Θυμηθείτε δεν είναι απαραίτητο να τους έχουμε όλους “κολλητούς”, αλλά να επιτρέπουμε στο καινούργιο να μπει στη ζωή μας μέσα από τους ανθρώπους που ερχόμαστε σε επαφή.
2. Αφιέρωσε χρόνο και ενέργεια στις σχέσεις που είναι πιο σημαντικές 
Κανείς δεν είναι δεδομένος στη ζωή. Οι σημαντικές σχέσεις χρειάζονται κι αυτές φροντίδα για να συνεχίσουν να υπάρχουν. Η αδιαφορία πληγώνει και κάνει περισσότερη ζημιά από έναν καυγά, γι’ αυτό κράτα “ζεστούς” τους δεσμούς με ενδιαφέρον, μικρές χειρονομίες αγάπης που δείχνουν το νοιάξιμο, κουβέντα, μοίρασμα, έστω κι αν ο χρόνος είναι περιορισμένος και η καθημερινότητα απαιτητική.
3. Κράτα τις υποσχέσεις σου και τήρησε το λόγο σου
Μην παίζεις παιχνίδια με τις καρδιές των ανθρώπων δείχνοντας ψεύτικο ενδιαφέρον, μοιράζοντας υποσχέσεις που δεν σκοπεύεις να εκπληρώσεις. Τίποτα αληθινό και αξιόλογο δεν χτίζεται πάνω στην υποκρισία.
4. Πέταξε έξω από τη ζωή σου το κουτσομπολιό μια για πάντα
Πρόκειται για μια άχρηστη, επικίνδυνη και – δυστυχώς – δημοφιλή συνήθεια, που δηλητηριάζει τις σχέσεις και καταρρακώνει αξιοπρέπειες. Καταφεύγουν στο κουτσομπολιό όσοι δεν πιστεύουν πως αξίζουν την αποδοχή των άλλων γι΄αυτό που είναι αληθινά. Είναι θέμα χρόνου να μείνουν μόνοι, χωρίς γνήσιους φίλους γιατί κανείς δεν εμπιστεύεται έναν κουτσομπόλη, ακόμα κι αν αρέσκεται περιστασιακά στη συντροφιά του.
5. Αποδέξου τους ανθρώπους όπως είναι και μην προσπαθείς να τους αλλάξεις
Δεν έχουμε τη δύναμη να αλλάξουμε κανένα εκτός από τον ίδιο μας τον εαυτό, γι΄αυτό μη ματαιοπονείς προσδοκώντας πως οι άλλοι θα χωρέσουν στο κοστούμι που σε βολεύει. Αν επιλέξεις να τους έχεις στη ζωή σου, χρειάζεται να σεβαστείς αυτό που είναι.
Φωτό: Beth Moon
6. Να είσαι ο εαυτός σου
Αν προσπαθείς να γίνεις αρεστός, παριστάνοντας κάτι ξένο προς εσένα είναι σαν να χτίζεις τις σχέσεις σου στην άμμο. Δεν ταιριάζουν όλοι οι άνθρωποι μεταξύ τους. Ανάλογα με το ποιος είσαι θα βρεις τη δική σου “φυλή” όπου θα νιώθεις γνήσια αποδεκτός και θα εκφράζεσαι με αυθεντικότητα.
7. Συγχώρα και προχώρα
Οι άνθρωποι μπορεί να σε πληγώσουν. Συγχώρεση δεν είναι να πεις “δέχομαι ό,τι μου έκανες” αλλά να πεις “δεν θα αφήσω ό,τι έγινε να με φορτίζει και να επηρεάζει τη ζωή μου για πάντα”. Δεν ξεχνάς το “μάθημα”, αλλά απελευθερώνεις τον πόνο και συνεχίζεις με ειλικρίνεια να αναζητάς νέες ουσιαστικές σχέσεις.
8. Μείνε μακριά από τους αρνητικούς ανθρώπους και μην επιτρέπεις να σε χρησιμοποιούν για να νιώθουν καλύτερα
Το σώμα σου θα σου στείλει τα μηνύματα που δεν πρέπει να αγνοήσεις. Αν κοντά σε κάποιον νιώθεις άδειος, κενός, θυμωμένος ή χαμένος, τότε η σχέση αυτή δεν σου ταιριάζει. Επιδίωξε τη συντροφιά ανθρώπων που θα ήθελες να τους μοιάσεις, που σ΄εκτιμούν και σου φέρονται με σεβασμό, που δίπλα τους νιώθεις ομορφιά, δύναμη και αισιοδοξία. Απόφυγε να περνάς την ώρα σου με επαγγελματίες της γκρίνιας, της καταστροφής και του κουτσομπολιού γιατί έτσι θα καταλήξεις κι εσύ.
9. Τίμα τους αληθινούς σου φίλους
Οι σχέσεις, που έχουν δοκιμαστεί από το χρόνο και τη ζωή κι έχουν αντέξει, είναι πολύτιμες. Εκεί η ψυχή σου ακουμπά και λυτρώνεται. Χρειάζεται να αναγνωρίσεις την αξία τους και να τις τιμήσεις με ευγνωμοσύνη.
10. Φτιάξε τη σχέση με τον εαυτό σου
Είναι ίσως ένα από τα κλισέ της νέας εποχής, αλλά ισχύει απόλυτα. Όταν αγκαλιάσεις τον εαυτό σου –  όπως είναι, με τα λάθη που έχει κάνει, τις “ατέλειες” κάθε είδους, τα πισωγυρίσματα και τα στραβοπατήματά του – οι σχέσεις σου με τους άλλους ανθρώπους θα καθρεφτίσουν την αποδοχή αυτή. Ναι, θα υπάρχουν προκλήσεις αλλά ο σεβασμός θα είναι πια αδιαπραγμάτευτος, και ο δρόμος για τη δημιουργία ουσιαστικών σχέσεων θα έχει ανοίξει!
Πηγή:Newagemama.com

Διαταραχή ελλειμματικής προσοχής – Υπερκινητικότητα



Η υπερκινητικότητα που παρουσιάζουν μερικά παιδιά είναι μία διαταραχή που σχετίζεται με αυξημένη κινητική δραστηριότητα και παρορμητικότητα σε σχέση με την ηλικία του παιδιού και το στάδιο της ανάπτυξης  του.
Το υπερκινητικό παιδί συχνά δυσκολεύεται να συγκεντρώσει την προσοχή του σε ένα αντικείμενο ή μια δραστηριότητα. Σε αυτήν την περίπτωση λέμε ότι παράλληλα με την υπερκινητικότητα παρουσιάζει και σύνδρομο διάσπασης προσοχής. Η διαταραχή γίνεται αντιληπτή κυρίως όταν το παιδί καλείται να λειτουργήσει σε κάποια ομάδα, όπως στον παιδικό σταθμό, στο νηπιαγωγείο ή στο σχολείο.


Τα συμπτώματα της υπερκινητικότητας - παρορμητικότητας (σύμφωνα με το DSM-IV)
To παιδί για να χαρακτηριστεί υπερκινητικό – παρορμητικό, πρέπει να παρουσιάζει 6 από τα παρακάτω συμπτώματα, τουλάχιστον για διάστημα 6 μηνών, σε βαθμό τέτοιο που δε φαίνεται λογικό να συμβαδίζουν με το επίπεδο της ανάπτυξης του.
  • Κουνάει τα χέρια ή τα πόδια ή κουνιέται διαρκώς στην καρέκλα του.
  • Έχει δυσκολία να παραμείνει καθιστό όταν του το ζητάμε.
  • Αφαιρείται εύκολα από εξωτερικά ερεθίσματα.
  • Συχνά τρέχει ή σκαρφαλώνει σε συνθήκες μη αρμόζουσες.
  • Συχνά έχει δυσκολία να παραμείνει ήρεμος σε παιχνίδια ή δραστηριότητες κατά την διάρκεια του ελεύθερου του χρόνου.
  • Συχνά μιλάει πολύ.
  • Αφήνει να του ξεφύγει η απάντηση σε μία ερώτηση που δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί.
  • Δυσκολεύεται συχνά να περιμένει την σειρά του.
  • Διακόπτει συχνά ή επιβάλλει την παρουσία του στο παιχνίδι.
  
Διάσπαση προσοχής
Μερικά από τα συμπτώματα αυτά γίνονται αντιληπτά πριν από τα 7 χρόνια του παιδιού.
  • Δεν καταφέρνει να συγκεντρώνει την προσοχή του στις λεπτομέρειες ή κάνει λάθη σε όσα υπαγορεύονται, στις σχολικές εργασίες και σε άλλες δραστηριότητες.
  • Δυσκολεύεται να συγκεντρωθεί στην εργασία που κάνει ή στο παιχνίδι.
  • Δείχνει ότι δεν ακούει όταν του απευθύνουν τον λόγο.
  • Δεν συμμορφώνεται με τις συμβουλές και δεν καταφέρνει να ολοκληρώσει τις σχολικές δραστηριότητες, γεγονός που οφείλεται στην αδυναμία του να καταλάβει οδηγίες.
  • Έχει δυσκολία στην οργάνωση των εργασιών και των δραστηριοτήτων του.
  • Αποφεύγει τις εργασίες που απαιτούν συνεχή νοητική προσπάθεια, όπως οι σχολικές εργασίες.
  • Χάνει συχνά τα απαραίτητα αντικείμενα, τις εργασίες του.
  • Αποσπάται εύκολα από εξωτερικά ερεθίσματα.
  • Ξεχνά συχνά και σε καθημερινή βάση.

Οι εκδηλώσεις αυτής της διαταραχής εμφανίζονται με διαβαθμίσεις. Παρατηρούμε έτσι ότι :
  • Υπάρχει επιδείνωση των συμπτωμάτων σε συνθήκες που απαιτούν προσοχή όπως δηλαδή όταν το παιδί πρέπει να προσέξει τον δάσκαλο στην τάξη.
  • Η υπερκινητικότητα μεταφράζεται σε υπερβολική φλυαρία, σε αδυναμία για ήρεμο παιχνίδι και ασυνέπεια προς την χρήση κανόνων του παιχνιδιού.
  • Η παρορμητικότητα συχνά φαίνεται στην τάξη από τις βασικές απαντήσεις που δίνει το παιδί, χωρίς όμως ο δάσκαλός του να έχει ολοκληρώσει την ερώτησή του.
 Τριανταφυλλιά Τσιαπανίκα
Λογοθεραπεύτρια

Πέμπτη, 8 Νοεμβρίου 2012

Η μπάντα του Φιλαρμονικού Συλλόγου Σκριπερού Κέρκυρας στο Βελβεντό



Ο Μορφωτικός Όμιλος Βελβεντού
Φιλοξενεί τη μπάντα του
Φιλαρμονικού Συλλόγου
Σκριπερού  Κέρκυρας
Παρασκευή 9 Νοεμβρίου 2012-Μετόχι-9.30 μ.μ.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΑΥΛΙΑΣ  ΣΤΟ
ΒΕΛΒΕΝΤΟ ΚΟΖΑΝΗΣ(9–11–2012)

Α’ ΜΕΡΟΣ

1.Σ.ΡΟΥΒΑΣ: «Ιωάννης Καποδίστριας»                                                   εμβατήριο
2. T.HUGGENS:Pavane in Blue
3.M.MARAIS/D.PHILLIPS: Le Basque
                                            κόρνο: Κωνσταντίνος Κοσκινάς
4.J.RODRIGO: Concerto d’ Aranjuez
                                            φλικόρνο: Γιώργος Καλαματιανός                  μετ.: Σπ.Μαυρόπουλος
5.H.L.WALTERS: Spiritual Contrasts
6. K.BADELT: Μουσική από την ταινία
                                          «Οι πειρατές της Καραϊβικής»                          μετ.: Τ.Ricketts

B’ ΜΕΡΟΣ
ΜΟΥΣΙΚΗ & ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΩΝ ΜΑΝΟΥ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙ & ΜΙΚΗ
ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ
1. Μ.ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ: Μουσική από την ταινία «Ζ» του Κώστα Γαβρά
                                        (Ποιος δε μιλά για τη Λαμπρή)                           μετ.: Σ.Ρουβάς
2.Μ.ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ: Μια πόλη μαγική
                                        από την ταινία «Μαγική Πόλις»                           μετ.: Σ.Ρουβάς
3.Μ.ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ: Νύχτα μαγικιά,
                                       από τον δίσκο «Δελτίο Καιρού»                            μετ.: Α.Αρταβάνης
4.Μ.ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ: Μην τον ρωτάς τον ουρανό         
                                       από την ταινία «Το νησί των γενναίων»                 μετ.: Σ.Ρουβάς
5.Μ.ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ: Απρίλη μου,
                                       από τον δίσκο «Το τραγούδι του νεκρού αδερφού» μετ.: Α.Αρταβάνης
6.Μ.ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ: Πάμε μια βόλτα στο φεγγάρι
                                       από την ταινία «Αγιούπα»                                      μετ.: Σ.Ρουβάς
7.Μ.ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ: Άρνηση
                                       από τον δίσκο «Επιφάνια»                                     μετ.: Σ.Προσωπάρης
8.Μ.ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ: Δρόμοι παλιοί,
                                       από τον δίσκο «Μπαλάντες»                                 μετ.: Α. Αρταβάνης
9.Μ.ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ: Άσπρο περιστέρι
                                       από την ταινία «Της γης το χρυσάφι»                     μετ.: Σ.Ρουβάς
10.Μ.ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ: Κεμάλ
                                       από τον κύκλο τραγουδιών «Αντικατοπτρισμοί» μετ.: Ν.Κατσούρης
τραγουδούν:
* Αφροδίτη Παπαβασιλείου
* Γιώργος Μαυρομμάτης

Τετάρτη, 7 Νοεμβρίου 2012

Φύλλα εργασιών με θέμα τη λίμνη

Τα φύλλα εργασιών έγιναν κατά τη διάρκεια της εργασίας για τη λίμνη Πολυφύτου.
Παιχνίδι "Ο γύρος της λίμνης"
---------------------------
Αλφαβητάρι της λίμνης σε τέσσερις γλώσσες.Ελληνικά-Αγγλικά-Γερμανικά-Γαλλικά 
--------------------------
Ενώνω τους αριθμούς για να κάνω ένα ψάρι της λίμνης.
----------------------------

και λίγο Γεωγραφία
-------------------------------
Παζλ στα Αγγλικά με εικόνες της λίμνης
------------------------------------
Κρυπτόλεξο
-------------------------------
Κυκλώνω τη σωστή απάντηση.
------------------------------
Το παζλ της λίμνης Πολυφύτου.
---------------------------
Αναπτυξιακές δράσεις στη λίμνη.
----------------------------------
Σταυρόλεξο της λίμνης.
---------------------
Συμπληρώνω τις λέξεις
----------------------
Σωστό-Λάθος
-------------------------------
Γιατί αξίζει να επισκεφτούμε τη λίμνη Πολυφύτου
---------------------------

Δευτέρα, 5 Νοεμβρίου 2012

Δωρεάν προετοιμασία μαθητών για τις πανελλήνιες εξετάσεις


Εθελοντική Κίνηση Φοιτητών
Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας




ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Δωρεάν προετοιμασία μαθητών
για τις πανελλήνιες εξετάσεις  

Η εθελοντική κίνηση «OpenCourse» με σύμμαχο την ΑΡΣΙΣ-Κοζάνης προσφέρει και φέτος δωρεάν προετοιμασία σε μαθητές της Γ΄ Λυκείου και των τριών κατευθύνσεων, με σκοπό την επιτυχία τους στις πανελλήνιες εξετάσεις και καλεί τους υποψηφίους σε εγγραφές, κατά το διάστημα 05 έως 20 Νοεμβρίου. 
Για δεύτερη συνεχή χρονιά, οι φοιτητικοί σύλλογοι των Πολυτεχνικών Σχολών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, πιστεύοντας πως το πανεπιστήμιο ως ελεύθερος χώρος έκφρασης και μετάδοσης γνώσης και αναπόσπαστο κομμάτι μιας υγιούς κοινωνίας οφείλει να αφουγκράζεται την ανάγκη των μαθητών για μια ευκαιρία στην ανώτατη εκπαίδευση, στηρίζουν τις οικογένειες της Κοζάνης και τα όνειρα των μαθητών της Γ’ Λυκείου.
Οι υποψήφιοι που επιθυμούν να δηλώσουν συμμετοχή στο «OpenCourse», οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι θέλουν να στηρίξουν εθελοντικά τη λειτουργία του και ο κάθε πολίτης ο οποίος ενδιαφέρεται να ενημερωθεί περαιτέρω και να συνδράμει στην προσπάθεια, μπορούν να επικοινωνούν στην ηλεκτρονική διεύθυνση: opencourse@uowm.gr, στη σελίδα: www.facebook.com/opencourse, ή στα γραφεία της  ΑΡΣΙΣ-Κοζάνης, Αμύντα 4 και στο τηλέφωνο: 2461049799.                       

Κυριακή, 4 Νοεμβρίου 2012

Γνωρίζω τη συνοικία μου

Με αφορμή το μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος και την ενότητα "Γνωρίζω τη συνοικία μου" κάναμε με τους μαθητές μια βόλτα στη γειτονιά γύρω από το σχολείο και το Κέντρο του Βελβεντού και μιλήσαμε για τα κτίρια και τα μέρη που περάσαμε. Έτσι είδαμε από κοντά και είπαμε λίγα λόγια για την παιδική χαρά, το πολυκατάστημα, το Λαογραφικό Μουσείο, την Κεντρική εκκλησία, το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, την Κεντρική πλατεία, το Πνευματικό Κέντρο. Πάνω στο σχεδιάγραμμα της περιοχής τα παιδιά σημείωναν κάθε φορά το μέρος από το οποίο περνούσαμε.
Έξω από το Πνευματικό Κέντρο Βελβεντού
---------------------------------------

Στην εκκλησία Κοιμήσεως της Θεοτόκου
------------------------------------
Στην παιδική χαρά
---------------------------------

Τα παιδιά σχεδιάζουν και γράφουν τα μέρη που περνάμε
---------------------------------------


Το σχεδιάγραμμα της διαδρομής που κάναμε
------------------------------------
Αυτό που σκεφτόμουν μετά το τέλος της δραστηριότητας που κάναμε, είναι ότι είμαστε πολύ τυχεροί που ζούμε σε έναν τόπο, όπου έχεις τη δυνατότητα να βγαίνεις έξω από την τάξη  χωρίς να υπάρχει κίνδυνος και έτσι να χαίρεσαι κι εσύ και τα παιδιά ένα διαφορετικό μάθημα!!!

Παρασκευή, 2 Νοεμβρίου 2012

“Γιατί κύριε μας λέγατε πως είμαστε όλοι ίσοι;”



Eίναι πραγματικά μοναδική εμπειρία για έναν δάσκαλο, να υπηρετήσει σε ένα ακριτικό νησί της Ελλάδας μας. Ένα νησί από τα χιλιάδες που έχουμε και στα οποία υπηρετούν συνήθως νέοι και αναπληρωτές δάσκαλοι και καθηγητές.Ένα νησί που κάποτε υπηρέτησα κι εγώ.
Είναι γεγονός πως ο δάσκαλος μαθαίνει περισσότερα από όσα διδάσκει, όταν ζει και εργάζεται σε αυτά τα όμορφα και ακριτικά μέρη της πατρίδας μας. Κι ίσως θα έπρεπε
υποχρεωτικά κάθε κορυφαίος παράγοντας του Υπουργείου Παιδείας αλλά και άλλων Υπουργείων να έχει διαμείνει υποχρεωτικά για ένα μήνα τουλάχιστον, το χειμώνα σε ένα από αυτά τα νησάκια μας. Αν στέλναμε και κανένα εκπρόσωπο της ακριβοπληρωμένης Τρόικας εκεί, ακόμα καλύτερα.
Τι να πω όμως σήμερα στους μαθητές μου από τους ακριτικούς Λειψούς που πάνε στην Τρίτη Λυκείου όταν μου λένε σήμερα :
“Κύριε όταν ήμασταν μικροί μας μιλούσατε για έναν καλύτερο κόσμο, πάμε φέτος στην τρίτη Λυκείου, φτάσαμε στα τέλη Οκτωβρίου και δεν έχουμε ακόμα καθηγητές πληροφορικής και θεολόγους και κάνουμε μαθήματα μέσω skype. Όταν ήμασταν μικροί μας λέγατε πως είμαστε ίσοι κι έχουμε τα ίδια δικαιώματα με όλα τα αλλά παιδιά της Ελλάδας και πως το κράτος μας προστατεύει αυτά τα δικαιώματά μας.”
Οι μαθητές στους Λειψούς κάνουν μαθήματα μέσω skype…γιατί δεν έχουν ακόμα καθηγητές.
Εγώ μάλλον δεν είπα την αλήθεια στα παιδιά ή μάλλον η δική μου αλήθεια δεν ταυτίζεται με τη σημερινή πραγματικότητα.
Ίσως δεν έχουν όλα τα παιδιά τα ίδια δικαιώματα σε αυτή τη χώρα και ίσως περνάμε πλέον στη μεθόδευση της κατάργησης του ρόλου του δασκάλου ελέω Τρόικας. Λέτε να φτάσουμε να έχουμε ένα δάσκαλο σε όλη την Ελλάδα που θα διδάσκει μέσω skype…Γιατί όχι; Οι άλλοι τι χρειάζονται;
Αθανάσιος Κατσιμπέλης-Δάσκαλος-http://greekteachers.gr/